استانداری ایلام

معاون اقتصادی استاندار

ذخیره کالاهای استراتژیک کشور در شرایط مطلوبی است/اصناف و بازاریان بیشترین همکاری را در دوران کرونا داشته اند

ذخیره کالاهای استراتژیک کشور در شرایط مطلوبی است/اصناف و بازاریان بیشترین همکاری را در دوران کرونا داشته اند

‍ ⚡️ذخیره کالاهای استراتژیک کشور در شرایط مطلوبی است/اصناف و بازاریان بیشترین همکاری را در دوران کرونا داشته اند


⭕️معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کالای اساسی و استراتژیک کشور با وجود تمامی مشکلات نظیر کرونا، تحریم و خشکسالی تاکنون تامین شده و ذخیره این دسته از کالاها در شرایط مطلوبی قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام  عباس قبادی روز پنج شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار کشور برای تامین روزانه محصولات و کالاهای اساسی بصورت مرتب نشست هایی را برگزار و تصمیمات لازم را اتخاذ می کند.
وی افزود: ایلام جزو پنج استان کشور از نظر ستاد تنظیم بازار از حیث، مصوبات، قیمت ها و نظم در جلسات بوده که این نشان دهنده عزم و اراده مدیران برای رفع مشکلات اقتصادی مردم استان است.
معاون وزیر صمت تاکید کرد: تمامی تصمیمات ستاد تنظیم بازار استان ایلام که مصوب شود ستاد تنظیم بازار کشور در آن مداخله نخواهد داشت و در زمینه کالاهای اساسی نظیر روغن، برنج ، شکر و دیگر اقلام اگر چنانچه نیازی داشت، تامین خواهد شد.
قبادی یادآور شد: وزارت صمت از مرغداران ایلامی در خصوص تامین نهاده های دامی حمایت می کند چرا که این استان از استان های محروم کشور است و باید دولتمردان به آنان ویژه توجه کنند.
وی اضافه کرد: اگر مرغداران در خصوص نهاده های دامی با کمبود مواجه شدند، باید از ذخایر استفاده کنند تا با مشکل کمبود تولید مرغ مواجه نشویم.
معاون بازرگانی داخلی وزیر صمت تصریح کرد: برای رصد تولید مرغ استان باید به مرغ در کشتارگاه برچسب زده شود تا بتوانیم که علاوه بر کنترل توزیع مرغ در استان بر توزیع خارج از شبکه نیز نظارت دقیقی داشته باشیم.
قبادی با بیان اینکه مرغ استان ایلام نباید بصورت زنده از استان خارج شود، گفت: مرغ مازاد باید پس از کشتار و با نظارت کامل و در صورت تامین نیاز استان به سایر استان ها صادر شود.
معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تامین شکر به اصناف و صنعت نیز افزود: هر صنف و صنعتی نظیر قنادی ها و سایر صنایع با ارائه پروانه کسب می تواند از اداره غله با قیمت مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان شکر تحویل بگیرد.

⭕️اصناف و بازاریان بیشترین همکاری را در دوران کرونا داشته اند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: اصناف و بازاریان این استان با وجود تمام مشکلات از زمان شیوع کرونا تاکنون بیشترین همکاری را با ستاد کرونا داشتند و خسارت زیادی با آنان وارد شد.
جهانگیر رستمزاد خواستار معافیت های مالیاتی، استمهال تسهیلات و خدماتی به حوزه اصناف و بازاریان شد و گفت: در این راستا وزارت صمت با توجه به اینکه ایلام از استان های محروم کشور محسوب می شود،  از بازاریان و اصناف حمایت کند.
وی با اشاره به وضعیت مرغ در استان افزود: در مقطعی استان با وجود اینکه تولید استان بیش از ظرفیت بود پ، اما به مشکلاتی مواجه شدیم.
رستمزاد گفت: برای جلوگیری از گرانی و کمبودها برخی اقلام باید از تولید تا توزیع نظارت کامل شود تا بتوانیم هر کالا را با قیمت مصوب به مردم عرضه کنیم.(ایرنا)
🗓 | پنجشنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۰

🟣 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:
 splus.ir/ostandariilam
🔵 تلگرام:

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است