استانداری ایلام

استاندار ایلام

تنها راه مقابله با کرونا، واکسیناسیون و همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی است

تنها راه مقابله با کرونا، واکسیناسیون و همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی است

⚡️استاندار ایلام:
تنها راه مقابله با کرونا، واکسیناسیون و همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی است/ واکسیناسیون اولویت اول استان است/تکمیل زیرساخت های درمانی و بهداشتی اربعین نیازمند نگاه ملی است/ آغاز واکسیناسیون متولدین ۱۳۶۴ و قبل از امروز


⭕️به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونای استان از تلاشهای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی که نقش مهمی در رعایت پروتکل های بهداشتی و مبارزه با کرونا دارند تقدیر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر میزان  رعایت پروتکل های بهداشتی در استان که در آغاز شروع پیک پنجم  ۴۰ درصد بود، به ۶۰ درصد رسیده که  باید تلاش کرد این میزان افزایش یابد.
🔸وی با اشاره به اینکه رسانه ها، مطبوعات، کارگروه رسانه و صدا و سیما و فعالان حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی در راستای ترغیب مردم به واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از گذشته  فعالیت کنند، ابراز  داشت: تنها راه مقابله با کرونا واکسیناسیون و همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی است که باید مد نظر مردم قرار گیرد.
🔸استاندار ایلام با بیان اینکه امکانات و زیرساخت های درمانی و بهداشتی مهران در ایام اربعین پاسخگوی وضع موجود نیست، گفت: در صورت برگزاری اربعین حسینی ضرورت دارد با بهره گیری از امکانات ملی و دیگر استانها، زیرساخت های درمانی و بهداشتی مرز مهران تقویت شود.
🔸وی با اشاره به حضور و بازدید مسئولان مناطق آزاد کشور از مرز مهران، از معاونین استاندار ومسئولان اجرایی استان خواست فردا از زیرساخت های بهداشتی، درمانی مرز مهران بازدید و نتایج را برای جمع بندی نهایی اعلام، تا در برنامه ریزی های ملی مطرح نماییم، البته در ستاد ملی کرونا، مطالبات استان را مطرح و رئیس جمهور هم به وزارت بهداشت دستور پیگیری‌های لازم را داد.
🔸استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه واکسیناسیون عمومی اولویت اول استان است، گفت: در تلاش هستیم که همه مردم استان ایلام واکسینه شوند و پیگیری های لازم در این زمینه انجام شده که واکسیناسیون در استان به صددرصد افزایش یابد.
🔸وی همچنین از کاهش سن واکسیناسیون جامعه هدف در استان خبر داد و گفت: از امروز متولدین سال ۶۴ و قبل از ان می توانند برای واکسیناسیون اقدام کنند.
🔸محمد نوذری با اشاره به در پیش بودن اول مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: اختیار بازگشایی مدارس از سوی ستاد ملی کرونا به استانها داده شده است.
🔸وی با بیان اینکه فعالیت مدارس کم جمعیت مناطق عشایری و روستایی اول مهرماه مشروط  به واکسیناسیون اطرافیان دانش اموزان اعم از اعضا خانواده و سرویس مدارس خواهد بود، گفت: در بازگشایی مدارس مناطق پر جمعیت همچنان برای سه سناریو حضوری، تلفیقی و غیر حضوری امادگی وجود داشته باشد و در صورت بازگشایی حصوری یا تلفیقی شرط واکسیناسیون همچنان باید انجام گیرد.
🔸استاندار ایلام با اشاره به اینکه در بحث ساماندهی آرامستان‌های استان کارهای خوبی به منظور کاهش حجم ترددها و مبارزه با کرونا انجام شده است، بیان کرد: متاسفانه در استان نوعی فرهنگ وجود دارد که اگر کسی  فوت می کند، مردم خود را ملزم  می دانند که در مراسم ختم افراد شرکت کنند و در این راستا نیز حضور مسئولان و مدیران استان در آرامستان ها در راستای فرهنگ سازی ممنوع شد و خوشبختانه با اقدامات انجام شده، ساماندهی خوبی در این زمینه صورت گرفت.

🗓 | یکشنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۰
🟣 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:
 splus.ir/ostandariilam
🔵 تلگرام:

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است