استانداری ایلام

استاندار ایلام

تعاونیها منشا تولید، اشتغالزایی و توسعه پایدار هستند/افزایش سهم زنان و جوانان تحصیل کرده در تعاونی ها یک ضرورت است/مبنای کار اقتصاد مبتنی بر تعاونی، خرد جمعی است

تعاونیها منشا تولید، اشتغالزایی و توسعه پایدار هستند/افزایش سهم زنان و جوانان تحصیل کرده در تعاونی ها یک ضرورت است/مبنای کار اقتصاد مبتنی بر تعاونی، خرد جمعی است

⚡️استاندار ایلام:
 تعاونیها منشا تولید، اشتغالزایی و توسعه پایدار هستند/افزایش سهم زنان و جوانان تحصیل کرده در تعاونی ها یک ضرورت است/مبنای کار اقتصاد مبتنی بر تعاونی، خرد جمعی است

⭕️به  گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام محمد نوذری روز یکشنبه در دیدار با مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بمناسبت هفته تعاون، اظهار داشت: حلقه مفقوده بین آموزش و اشتغال، مهارت است که در این راستا تعاونی ها می توانند نقش تعیین کننده ای در مهارت آموزی و اشتغال پایدار در کوتاه مدت ایفا کنند.
وی افزود: بخش تعاونی ایلام می تواند به اشتغال مولد، توسعه پایدار، رونق اقتصادی و تولید کمک کند و زمینه ساز پیشرفت و تامین کننده منافع کشور در تمامی ابعاد باشد.
استاندار ایلام با بیان اینکه تعاونی ها یکی از حلقه های سیستم اقتصادی هستند، گفت: تعاونی ها زیراساس اقتصاد و منشا پویایی و رشد و توسعه کشور هستند.
وی با قدردانی از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و مدیران این مجموعه، افزود: اقتصاد بدون تعاونی معنی ندارد چرا که مبنای اقتصاد، تعاونی است و باید به این مهم در کشور توجه ویژه شود.
استاندار ایلام با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی بیان داشت: براساس این اصل، نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی با برنامه‌ریزی منظم و صحیح استوار است که در این راستا می طلبد به بخش تعاونی ها بعنوان مهم ترین بخشی که می تواند منجر به تولید، اشتعالزایی و در نهایت توسعه کشور شود بیش از پیش توجه شود.
نوذری تاکید کرد: بخش تعاونی شامل شرکت‌ها و موسسات تعاونی تولید و توزیع است که در شهر و روستا بر طبق ضوابط اسلامی تشکیل می‌شود و می‌تواند در رشد، توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق و روستا های کم برخوردار نقش موثری ایفا کند.
وی به ضرورت افزایش سهم زنان و جوانان تحصیلکرده دانشگاهی در تشکیل تعاونی ها تاکید کرد و گفت: ۶۵۹ تعاونی معادل ۲۸ درصد تعاونی های استان را بانوان تشکیل داده‌اند که این رقم باید افزایش یابد.
استاندار ایلام با بیان اینکه مبنای کار اقتصاد مبتنی بر تعاونی، خرد جمعی است، گفت: در کشور ما نگاه و بینش به اشتغال، دولتی است و به بخش های خصوصی و تعاونی کمتر توجه می شود، اما این نگرش کاملا اشتباه و در دنیا منسوخ شده است و کشورها به سمت تشکیل تعاونی ها و رویکردهای جمعی مبتنی بر علم روی اورده اند.
وی با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی اول بالاترین نرخ بیکاری مربوط به امریکا بود که بعد ها در بررسی های علمی و میدانی پارسونز مشخص شد که در این ساختار بین اشتعال و اموزش حلقه مفقوده ای بین بنام مهارت وجود دارد، در ساختار اقتصادی ما این وضعیت حاکم است که تعاونی ها می توانند این خلا را احیائ و بر خرد جمعی اهتمام داشته باشند.

⭕️مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: هم اکنون سه هزار و ۳۰۸ شرکت و اتحادیه تعاونی در ۱۴ رشته در استان تشکیل و ثبت شده و اشتغال پیش بینی شده در قالب این شرکت ها و اتحادیه های تعاونی ۲۶ هزار و ۶۴۷ نفر است.
شکراله شیرخانی ادامه داد: از مجموع سه هزار و ۳۰۸ شرکت و اتحادیه تعاونی استان، هم اکنون ۲ هزار و ۵۳ تعاونی فعال و مشغول تولید و ارائه خدمات بوده و بیش از ۱۶ هزار و ۲۶۳ نفر نیز دراین تعاونی ها مشغول بکار هستند.
وی ادامه داد: همچنین در بخش کشاورزی یک هزار و ۱۰۱ تعاونی معادل ۳۳ درصد، بخش خدمات ۹۱۲ تعاونی معادل ۲۷ درصد و بخش صنعت با ۶۰۲ تعاونی در استان فعال هستند.
به گفته وی ۶۵۹ تعاونی در ایلام را بانوان تشکیل می دهند.
شیرخانی تصریح کرد: شرکت تعاونی ۱۸۹ قدر رزمندگان ایلام در شانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان بعنوان تعاونی برتر ملی معرفی شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اضافه کرد: این شرکت تعاونی برای بیش از ۵۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده و مشغول فعالیت است.
وی یادآور شد: امسال ۵۰ میلیارد تومان بخش تعاون استان تسهیلات جذب کرد و توانستیم رتبه چهارم کشور از جذب تسهیلات را کسب کنیم.
شیرخانی بیان کرد: نسخه ما تنها برای توسعه تولید به بخش تسهیلات متمرکز شده است اما مدیریت کشور باید بتواند تولید را همه جانبه یاری کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: باید بستری برای متقاضیان فراهم شود که رویش فضای تولید و اشتغال در آن به نحوی بسیار مطلوبی ایجاد شود.
🗓 | یکشنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۰
🟣 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:
 splus.ir/ostandariilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است