استانداری ایلام

وزیر جهاد کشاورزی:

۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پمپاژ کهره - داجیوند هلیلان نیاز است

۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پمپاژ کهره - داجیوند هلیلان نیاز است

وزیر جهاد کشاورزی:
۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پمپاژ کهره - داجیوند هلیلان نیاز است
۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پمپاژ کهره - داجیوند هلیلان نیاز است
به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام- وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پمپاژ کهره - داجیوند هلیلان بعنوان مهم ترین پروژه کشاورزی شهرستان نیاز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، سیدجواد ساداتی نژاد روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه پمپاژ کشاورزی کهره - داجیوند در شهرستان هلیلان اظهار داشت: این پمپاژ در ۲ فاز طراحی شده که فاز نخست آن حدود ۷۰ میلیارد تومان برای آن هزینه خواهد شد.

وی افزود: با تخصیص ۷۰ میلیارد برای این پروژه امیدواریم با نظارت دقیق فاز نخست آن و  تا پایان سال ۱۴۰۱ فاز دوم آن نیز به اتمام برسد.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: این وزارتخانه جهاد برنامه دارد تا پایان سال ۱۴۰۱ پروژه های مهم و نیمه تمام استان ایلام که ظرفیت های زیادی برای کشاورزی دارد را با تزریق اعتبار مورد نیاز به بهره برداری برساند.

ساداتی نژاد اضافه کرد: این دولت خود را از مردم می داند و همه تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم بکار خواهد گرفت و امیدواریم در اسرع وقت بتوانیم پروژه های نیمه تمام افتتاح شود.

عملیات پمپاژ داجیوند _ کهره سال ۸۹ با اعتبار پیش‌بینی شده بیش از ۳۶ میلیارد تومان در ۲ فاز کلنگ زنی و برابر پیش‌بینی‌های انجام شده باید تا سال ۹۱ باید به اتمام می رسید، اما عدم تامین اعتبار مورد نیاز موجب شد این پروژه پس از گذشت سال‌ها همچنان نیمه کاره باقی بماند.

این طرح برای آبی کردن حدود سه هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان در حال اجراست که مشکلاتی مثل تامین اعتبار، تورم‌ و گرانی گریبانگیر آن شده و از سال ۹۰ تا ۹۴ عملا این مشکلات باعث عدم پیشرفت فیزیکی پروژه بوده است.

فاز اول این طرح در سطح 1245هکتار اجرا شده و فاز دوم این پروژه 1800 هکتار از اراضی داجیوند - کهره را پوشش می‌دهد.

طبق سرشماری سال ۸۵ که انجام شده است ۹۴۵ خانوار در محدوده این طرح قرار دارند.

حضور در مزار گلزار شهدای گمنام بهشت رضا شهر ایلام، سفر به شهرستان چرداول و بازدید از سد چناره و باغات منطقه فرخینوند، حضور در نشست شورای اداری چرداول ،بازدید از ایستگاه پمپاژ داجیوند شهرستان هلیلان و  مجتمع شهرکهای گلخانه ای کوثر در روستای شیراوند از مهمترین برنامه های سفر وزیر جهادکشاورزی به استان ایلام است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است