استانداری ایلام

آیت قیصربیگی مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام

نقش اثرگذار استاندار ایلام در چهارمین سفر استانی رئیس‌جمهور

نقش اثرگذار استاندار ایلام در چهارمین سفر استانی رئیس‌جمهور

 نقش اثرگذار استاندار ایلام در چهارمین سفر استانی رئیس‌جمهور
✍️ آیت قیصربیگی مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام

[ دکتر محمد نوذری استاندار جوان و خوش اخلاق استان ایلام که در دقیقه ۹۰ و در پایان دولت دوازدهم به خاطر اجماع کم نظیر گروه ها و طیف های مختلف استان بعد از قاسم سلیمانی دشتکی بعنوان بیست و دومین استاندار ایلام انتخاب شد ظرف ۶ ماه گذشته فارغ از پایان و اتمام کار دولت همواره با انگیزه فراوان و مثال زدنی مسائل و مشکلات استان را در این ایام پیگیری نموده است.]  

حضور مستمر و پرتکرار استاندار ایلام ظرف دو هفته گذشته در مرکز کشور - که گاها رسانه‌ها را بر این گمانه‌زنی وا می داشت که ایشان در جهت پروسه تعیین استاندار جدید این استان فراخوان شده است - منجر به دیدارها و رایزنی های فشرده‌ای با اعضای هیئت دولت به ویژه معاون اول رئیس جمهور، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، وزیر کشور و ... برای سفر ریاست جمهور و اعضای هیئت دولت به استان ایلام شد.

و سرانجام روز جمعه چهارمین سفر استانی رئیس دولت سیزدهم به ایلام در حالی انجام گرفت که استان در تدارک سه برنامه مهم و ملی چون برنامه های هفته دفاع مقدس بعنوان پیشگام و پیشقراول عرصه ایثار و مقاومت با ۴۳۰ کیلومتر سپر دفاعی در دوران جنگ تحمیلی، تدارک بازگشت زوار بعنوان پایتخت خادمین اربعین حسینی علیه السلام و تدارک برگزاری کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید استان در دوران دفاع مقدس بعنوان تربت پاک شهیدان انقلاب اسلامی بود.

در این میان برنامه ریزی درست سفر یک روزه رئیس جمهور یکی از نکات برجسته این سفر بود که با مدیریت خوب استاندار ایلام و مجموعه مسئولان استانی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی شکل گرفت. علاوه بر سفر و بازدید تخصصی وزرا به شهرستان ها، بازدید رئیس جمهور از زیرساخت های اربعین، مرز مهران و سامانه گرمسیری سمت و سوی برنامه های دولت سیزدهم در استان را مشخص نمود که البته در جای خود یک مسیر درست و عقلانی به نظر می رسد. 

پرواضح است که اربعین امروز تمام زیرساخت‌های استان را تحت شعاع خود قرار داده است، مرز زیارتی، تجاری و بین‌المللی مهران با منطقه آزاد تجاری مهران به همراه دیگر مرزهای استان و سامانه گرمسیری در حوزه کشاورزی از محورهای اصلی توسعه استان قلمداد می شود و اختصاص سفر رئیس جمهور به این مهم در کنار بررسی زیرساخت های جاده ای، طرح ها و پروژه های نفت و گاز و پتروشیمی، آب و خاک و کشاورزی، جنگل و طبیعت و گردشگری و ... استفاده حداکثری از فرصت یک روزه دولت سیزدهم برای دیدن چالش ها، مشکلات و ظرفیت های مهم استان در یک روز فراهم ساخت که این مهم با تدبیر مسئولان استانی به خوبی رقم خورد.

نکته دوم برنامه های سفر رئیس جمهور به دیدارهای صمیمی و رو در روی وی با مردم در نقطه صفر مرزی، دیدار با تعدادی از کشاورزان، دیدار با شهروندان ایلامی در استانداری، دیدار با تعدادی از کارگران تعدیل شده و تعدادی از دیدار با مردم مناطق حاشیه نشین شهر اختصاص یافت که این حجم دیدار مردمی و در این شرایط کرونایی جز با برنامه ریزی درست مسئولان استانی به ویژه نماینده عالی دولت در استان میسر نمی شد. 

نکته سوم به برنامه ریزی درست حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در دیدار با نخبگان، شورای اداری استان و نشست خبری با خبرنگاران بر می گردد که در این برنامه ها آزادی عمل مخاطبین در بیان مطالب خود و فراهم شدن زمینه بیان آزاد مطالب نیز از نکته های جالب توجه این برنامه ها بود. 

اما نکته مهم در این میان علاوه بر بیان دغدغه ها و مطالبات استان از زبان نخبگان و مسئولان استانی، نکته سنجی استاندار ایلام در بیان مطالبات مهم مردم استان بود. مجموعه این خواسته ها و مطالبات از حوزه تقسیمات کشوری گرفته تا مرز و بازارچه و اربعین، سامانه گرمسیری، نفت و گاز و پتروشیمی، مسکن، راه ها، بزرگراه‌ و آزاد راه و راه آهن و بهداشت و درمان و گردشگری تا تاکید بر اشتغال و فراهم شدن سازوکار مهارت آموزی برای رفع معضل بیکاری در استان و ... همگی نکات بجا و درستی بود که مورد توجه رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم نیز قرار گرفت. 

جان کلام آنکه دکتر محمد نوذری در طول ۶ ماه حضور کوتاه مدت خود بعنوان استاندار ایلام زمینه ساز حضور مسئولان کلیدی و عالی رتبه نظام و کشور از جمله روسای قوای قضاییه، مقننه و مجریه در استان ایلام بوده و با میزبانی قابل قبولی توانسته است از فرصت ایجاد شده در جهت بیان درست و منطقی خواسته ها و مطالبات مردمی عملکرد مثبتی از خود برجای بگذارد.

در این راستا روز جمعه دوم مهرماه نیز پس از حضور روسای قوای مقننه و قضائیه شاهد حضور رئیس قوه مجریه و از اعضای هیئت دولت سیزدهم در استان ایلام بودیم. این سفر که در بدو شروع دولت سیزدهم و همزمان با هفته دفاع مقدس و ایام اربعین اتفاق افتاد را باید به فال نیک گرفت و در آینده منتظر دستاوردهای خوب آن شد.

امید است حاصل سفر رئیس محترم دولت سیزدهم و اعضای محترم هئیت دولت به استان ایلام بتواند در تکمیل زنجیره خدمات نظام در دولت های گذشته مایه خیر و برکت برای استان محروم اما ولایتمدار و شهید پرور ایلام در دهه پنجم انقلاب اسلامی باشد.  

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است