استانداری ایلام

سلام ایلام

دیپلماسی موفق استاندار ایلام پای استاندار واسط عراق را هم به ایلام کشاند ...

دیپلماسی موفق استاندار ایلام پای استاندار واسط عراق را هم به ایلام کشاند ...

دیپلماسی موفق استاندار ایلام پای استاندار واسط عراق را هم به ایلام کشاند ... 
✍️ سلام ایلام

پس از حضور رئیس جمهور و هیئت دولت در استان مصادف با ایام اربعین، اینبار دیپلماسی موفق استاندار ایلام در پی رفع مشکلات زوار و میزبانی شایسته از زائرین عتبات عالیات پای استاندار واسط عراق را به ایلام کشاند.

دکتر محمد جمیل المیاحی استاندار واسط کشور عراق امروز و در روز اربعین در راس هیئتی وارد پایانه مرزی مهران شد و با دکتر محمد نوذری استاندار ایلام دیدار نمود و بعد از بازدید از پایانه مرزی مهران در نشست ستاد مرکزی اربعین حضور پیدا کرد.

استاندار ایلام در این نشست ضمن ابزار خرسندی از همکاری بسیار خوب کشور عراق با زائران ایرانی خواستار مساعدت بیشتر طرف عراقی در بازگشت زوار به استان شد. 

بر طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین دو مرز مهران و شلمچه برای بازگشت زوار اربعین حسینی تعیین شده است و در این میان استاندار ایلام به همراه مجموعه مسئولان استانی با اجرای تمهیدات لازم زمینه میزبانی شایسته از زوار برگشتی را تدارک دیده‌اند.

در این راستا حضور استاندار واسط عراق در روز اربعین به قصد تبادل نظر با طرف ایرانی برای تسهیل در بازگشت زوار و توافقات حاصله را بایست وجهه مثبت دیگر از رایزنی های استاندار ایلام اینبار در دیپلماسی موفق با همتایان خود در کشور عراق قلمداد نمود. 

استان واسط یکی از استان های مهم کشور عراق در همسایگی ایران است که مردم آن دیار اشتراکات قومی، مذهبی و فرهنگی فراوانی با مردم استان ایلام دارند و این مهم در کنار ارتباط خوب و سازنده مسئولان در دو طرف مرز باعث شده است تردد زوار در مرز بین المللی مهران با سهولت و امنیت بیشتر صورت گیرد تا امروز از آن بعنوان گذرگاه اصلی کربلا در کشور یاد کنند.

پرواضح است در شرایط فعلی با توجه به ظرفیت های موجود در استان ایلام توان دیپلماسی بالا در روابط دیپلماتیک فی مابین ایران و عراق از طریق مرزهای استان در موضوعات مهم زیارتی، تجاری، گردشگری، اقتصادی و ... می تواند ضمن توسعه و پیشرفت استان و کشور برگ برنده ایران اسلامی در دور زدن تحریم های ظالمانه نیز باشد.

🗓 | سه شنبه ۶  مهر ماه ۱۴۰۰
🟣 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:
 splus.ir/ostandariilam
🔵 تلگرام:
@akhbarilam1400

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است