استانداری ایلام

استاندار ایلام با صدور پیامی فرا رسیدن ۱۵ مهر؛ روز ملی روستا و عشایر را تبریک گفت

پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز ملی روستا و عشایر

پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز ملی روستا و عشایر

 پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز ملی روستا و عشایر

♦️ استاندار ایلام با صدور پیامی فرا رسیدن ۱۵ مهر؛ روز ملی روستا و عشایر را تبریک گفت

📲 | به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، متن پیام دکتر محمد نوذری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
روستا نماد پاکی و صداقت یکرنگی و تجلی گاه والاترین صفات نیک انسانی است که مردمانش در کمال صمیمیت، صداقت و مهربانی با کار و تلاش بی وقفه در مسیر اعتلا و آبادانی کشور در جهاد هستند.

امروز روستا به عنوان یکی از کانون های پرتحرک و مولد و موثر در اقتصاد ایران اسلامی و مظهر خوداتکایی، خودکفایی و ظرفیتی وسیع و مهم برای توسعه پایدار و پیشرفت و اعتلای کشور محسوب می شود.

روستائیان همواره در عرصه های مختلف انقلاب، دوران دفاع مقدس و سازندگی کشور نقش محوری و تعیین کننده داشته‌اند و در دوران تحولی کشور نیز در راستای توسعه کسب و کار و توان و ظرفیت تولید پایدار اثرگذار بوده اند.

در این راستا نظام مقدس جمهوری اسلامی در سالهای اخیر توجه اساسی و محوری به روستا به ویژه مناطق محروم داشته و ارتقاء شاخص های توسعه پایدار در روستاها را از جمله اولویت های اساسی خود دانسته و با برنامه ریزی و اختصاص تسهیلات و امکانات لازم خاصه در جهت تحقق مهاجرت معکوس به کانون های تولید و اعتلای معیشت و اقتصاد روستائیان حرکت کرده است.

در این میان استان ایلام با توجه به بافت و غنای ایلی، روستایی و عشایری خود در عرصه های مختلف از جمله دفاع از آب و خاک کیان این مرز و بوم همواره مرزداران قابل اعتمادی برای ایران اسلامی بوده اند و امروز در عرصه کار و تلاش و تولید در جهاد هستند.

پرواضح است که توجه به روستا و روستایی می تواند کلید گشایش بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی در دوران تحریم باشد و البته امروز این مهم به خوبی در دستور کار نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت خدمتگزار قرار گرفته است.

اینجانب ۱۵ مهرماه؛ روز ملی "روستا" را به روستائیان و عشایر عزیز، شوراهای اسلامی روستا و دهیاران استان ایلام تبریک می گویم و امیدوارم با توجه به ظرفیت های ارزشمندی که روستاهای استان در بخش های مختلف کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و بویژه بخش گردشگری و بومگردی دارد، با مشارکت روستانشینان عزیز، شاهد ارتقای شاخص های توسعه پایدار و پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر روستاهای استان باشیم. 

محمد نوذری
استاندار ایلام

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است