استانداری ایلام

استاندار ایلام

شوراها در امور غیر مرتبط دخالت نکنند/ کمیته ی پایش عملکرد شوراها در استان تشکیل می شود

شوراها در امور غیر مرتبط دخالت نکنند/ کمیته ی پایش عملکرد شوراها در استان تشکیل می شود

‍ 💥شوراها در امور غیر مرتبط دخالت نکنند/ کمیته ی پایش عملکرد شوراها در استان تشکیل می شود

🔹استاندار ایلام گفت: از شوراهای اسلامی شهر و روستا انتظار داریم که نقش برنامه ریزی و نظارتی خود را حفظ و در امور غیر مرتبط دخالت نکنند و متناسب با قانون و برنامه های ارائه شده از شهرداران و دهیاران کار بخواهند.

🔹به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام- حسن بهرام نیا در نشست شورای اسلامی استان افزود: چون اعضای شوراهای اسلامی مسئولیت اجرایی ندارند، مطابق قانون امورات اجرایی را در روستاها به دهیار و در شهرها به شهردار محول می کنند.

🔹وی، خواستار استفاده از نظر متخصصان و کارشناسان در روند تصویب برنامه ها شد و گفت: شوراها باید برنامه ریزی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت داشته باشند و با استفاده از نظرات کارشناسی صاحبنظران، افق ها را ترسیم کنند.

🔹استاندار ایلام، با بیان اینکه شوراها در امور ریز عمرانی دخالت نکنند زیرا اگر وارد جزئیات اجرایی شوند، از اصل موضوع و وظایف خود غافل خواهند شد، تاکید کرد: کمیته ای برای ارزیابی و پایش عملکرد شوراها در استان تشکیل خواهد شد که فعالیتها و عملکرد شوراهای شهر و روستا و شوراهای فرا بخشی را مورد ارزیابی و پایش قرار داده و نتیجه را به مردم گزارش می دهد.

🔹بهرام نیا، یکی از مشکلات شهرداری های استان را نداشتن منابع درآمدی پایدار دانست و گفت: در حال حاضر برخی از شهرداری ها با مشکل پرداخت نکردن حقوق کارگران مواجه اند که شوراها باید در این زمینه اقدامات موثری داشته باشند.

🔹وی، یکی از رویکردهای شورا را یافتن راه های درآمدزایی پایدار در شهرداری ها عنوان و تاکید کرد: شوراها باید به سمت منابع درآمدی پایدار حرکت کنند زیرا اصل تحول در سایه ی درآمد شهرداری ها مصداق پیدا می کند.

🗓 |سه شنبه 23  آذرماه 1400
💠 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:
 splus.ir/ostandariilam
🔵 تلگرام:

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است