استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست ستاد مدیریت بحران استان:

اعلام آماده باش استاندار ایلام به اعضای ستاد مدیریت بحران استان با اجرای مانور صفر لحظه ای

اعلام آماده باش استاندار ایلام به اعضای ستاد مدیریت بحران استان با اجرای مانور صفر لحظه ای

💥 اعلام آماده باش استاندار ایلام به اعضای ستاد مدیریت بحران استان با اجرای مانور صفر لحظه ای

استاندار ایلام در نشست ستاد مدیریت بحران استان: 

⭕️ با جدیت پیگیر مطالبات مردم مناطق بالادست و پائین دست سد سیمره هستیم/از نظر حوادث و بلایای طبیعی ایران جزو ۱۰ کشور حادثه خیز دنیا است/گابیون بندی و آبخیزداری نقش موثری در پیشگیری از سیل و خسارت احتمالی دارد/با پای کار بودن نگذارید بحران شما را مدیریت کند ...

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، عصر امروز سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ دکتر بهرام نیا در نشست ستاد مدیریت بحران استان که بصورت مانور صفر لحظه ای و بدون هماهنگی قبلی و خارج از ساعت اداری با حضور کامل اعضای این ستاد برگزار شد با اشاره به این مهم که ۴۰ نوع بلایای طبیعی شناخته شده در جهان وجود دارد گفت: از این تعداد ۳۱ مورد در ایران به وقوع می پیوندد و در این میان کشور ما جزو ۱۰ کشور حادثه خیز دنیا است که این می طلبد اعضای ستاد مدیریت بحران بیش از پیش ملاحظات و برنامه ریزی لازم را برای پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث و بلایای طبیعی و کاهش خسارات اتخاذ کنند و همواره آمادگی کامل داشته باشند.

استاندار ایلام با اعلام رضایت از ارایه گزارش های ارایه شده در خصوص آمادگی مقابله با بحران، حوادث و بلایای طبیعی استان تاکید کرد: هر اندازه دستگاه اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران استان از آمادگی بیشتری در مواقع مقابله با بحران برخوردار باشند بطور قطع ضمن پیشگیری از حوادث و بلایای طبیعی شاهد خسارت کمتری در این وقایع خواهیم بود.

دکتر بهرام نیا با تاکید بر لزوم آمادگی کامل دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان در همه شرایط گفت: همه ما بایست با آمادگی بالا و پای کار بودن بجای اینکه بحران ما را مدیریت کند از وقوع حوادث و بحران جلوگیری کنیم.

وی با قدردانی از اعضای ستاد مدیریت بحران استان به دلیل حضور به موقع در نشست مانور صفر لحظه ای  گفت: برگزاری مانور صفر لحظه ای در واقع یک محک برای اعضای ستاد مدیریت بحران استان بود و علی رغم اینکه این مانور در خارج از ساعت اداری و بدون هماهنگی قبلی بود اما حضور کامل اعضا در این نشست قابل توجه بود.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در استان گفت: براساس پیش بینی های هواشناسی استان بارش باران طی روزهای آینده بصورت رگباری در استان به ویژه در مناطق جنوبی استان رخ خواهد داد و در این شرایط احتمال وقوع سیل و آب گرفتگی معابر وجود دارد که دستگاه ها باید آمادگی لازم را در این راستا داشته باشند. 

دکتر بهرام نیا با اشاره به گابیون بندی، آبخیز داری و درختکاری توسط منابع طبیعی و تاکید بر استمرار این روند، گفت: این اقدامات نقش موثری در پیشگیری از سیل و خسارت احتمالی دارد و بایست ادامه یابد البته لازم است دستگاه های متولی نسبت به احیا و پاکسازی پشت سیل بندهای اقدام کنند.

استاندار ایلام در ادامه با تاکید بر حل مشکل ساکنان حریم سد سیمره، گفت: پس از انتصاب به عنوان استاندار ایلام و پس از ورود به ایلام بلافاصله پیگیر مشکلات مردم این مناطق شدم و در این راستا ضمن برگزار نشست فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران با فرمانداران این مناطق و مدیران سد و نیروگاه سیمره نشست هایی برگزار شد.

وی افزود: در ادامه برای رفع مسایل و مشکلات مردم مناطق ۲ حوزه بالادست و پایین دست سد سیمره طی مکاتبه‌ای با معاون اول رییس جمهوری خواستار تامین اعتبار برای رفع مشکلات مربوطه شده ایم.

نماینده عالی دولت در استان ضمن تاکید بر پرداخت مطالبات مردم بالادست و پائین دست سد و نیروگاه سیمره توسط متولیان امر یادآور شد: متاسفانه این مساله برای سال‌ها ادامه پیدا کرده چراکه سال ۹۱ زمانی که در ایلام حضور داشتم در این راستا با متولیان امر چندین جلسه برگزار شد اما شاهد هستیم کمان این مشکل حل نشده است که بایست با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

🗓 |سه شنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰
💠 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:
 splus.ir/ostandariilam
🔵 تلگرام:

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است