استانداری ایلام

استاندار ایلام

سیل مورموری خسارت‌های مالی و زیرساختی فراوانی بجا گذاشت/از همراهی و همگامی همه دستگاه‌ها تشکر می کنم

سیل مورموری خسارت‌های مالی و زیرساختی فراوانی بجا گذاشت/از همراهی و همگامی همه دستگاه‌ها تشکر می کنم

⚡️استاندار ایلام:

سیل مورموری خسارت‌های مالی و زیرساختی فراوانی بجا گذاشت/از همراهی و همگامی همه دستگاه‌ها تشکر می کنم/با تلاش و همدلی بحران فروکش کرد/با توجه به‌ تغییرات اقلیم ضرورت دارد دستگاه‌ها در آماده باش کامل باشند/

⭕️به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام دکتر حسن بهرام نیا در نشست ستاد بحران استان در بخش مورموری با بیان اينکه فروکش کردن بحران نتیجه تلاش و همدلی مسئولانه است، اظهار داشت: بارش‌های اخیر که منجر به سیلابی شدن مسیل ها در بخش مورموری شد خوشبختانه خسارت جانی درپی نداشت، اما به لحاظ مالی و زیرساختی خساراتی را در حوزه های مختلف بجا گذاشت.
وی گفت: تنها در حوزه کشاورزی بیش از ۸ و نیم میلیارد تومان خسارت شامل تخریب کانال ابیاری، بیش از صد رأس دام،  ده موتور پمپ آب و بیش‌از ۲۰۰ کلونی عسل  وارد شده است.

استاندار ایلام با بیان اينکه در حوزه عشایری آبرسانی سیار به عشایر در حال انجام است، ابراز داشت: بیش از ۲۰۰خانوار در منطقه تحت تأثیر بارش‌ها و سیل قرار گرفته اند که بیش از ۶۰ درصد راه‌های عشایری به ارزش تقریبی ۳ میلیارد تومان دچار خسارت شده، تلفات دام عشایر و اسباب و اثاثیه دامداران به ارزش ۵ میلیارد تومان و به علوفه مصرفی دام عشایر نیز به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه با تلاش آب و فاضلاب استان آب برخی مناطفی که قطع شده بود وصل شد، اما برآوردی که از خسارت به تاسیسات در این حوزه انجام شده به بیش از ۳ میلیارد تومان می رسد.

دکتر بهرام نیا با بیان اینکه در تامین امنیت غذایی و سلامت آب شرب هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: خوشبختانه تیم های امدادی و درمانی پیش از شروع بارندگی، آمادگی پاسخ به بحران را داشتند که این مهم در کنار اعلام هشدار ها و توجه مردم به هشدارها باعث شد تلفات جانی نداشته باشیم.

وی با تشکر از همراهی و همگامی همه دستگاه‌ها در ارائه خدمات امدادی و خدماتی از تلاش   سپاه و نیروی انتظامی در تامین امنیت منطقه تقدیر کرد.

استاندار ایلام با بیان اینکه تردد در محورهای مواصلاتی استان جریان دارد و هیچگونه قطع ارتباطی نداریم، گفت: به ۴ محور اصلی‌ بخش مورموری آسیب هایی از جمله خسارت به ۳۵ دستگاه پل، ۸ کیلومتر شانه خاکی و نزدیک به یک کیلومتر آسفالت خسارت وارد شده که برآورد اولیه آن بیش از ۱۵ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به ضرورت آماده باش دستگاه‌ها در هرش ایمیل بخاطر تغییرات اقلیمی گفت: تخلیه آب منازل بوسیله پمپ و لجن کش، توزیع۴۰۰ پتو و ۲۰۰ تخته موکت و توزیع۴۲ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته بخشی از خدماتی است که توسط هلال احمر از ساعات اولیه بارش‌ها  انجام شده است.

دکتر بهرام نیا با بیان اینکه خسارات وارده در حوزه طرح هادی و زیرساخت‌های روستایی در دست بررسی است، ابراز داشت: علاوه بر خسارات احتمالی، تنها در حوزه پیشگیری بیش از ۱۶ میلیارد تومان برای احداث کانال ها و ایمن سازی مسیل ها در روستاهای بخش مورموری نیاز است که باید تامین شود. 

وی با بیان اینکه ۹۲درصد واحدهای مسکونی شهرستان آبدانان مقاوم سازی شده اند ،گفت: در شهر مورموری 31  واحدهای مسکونی و 21 واحد تجاری  دچار خسارت شده اند که بیش از 6 میلیارد تومان برآورد شده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه به منظور پیشگیری از وقوع سیل بیش از ۶ میلیارد اعتبار در حوزه های جنگل کاری و ابخیزداری نیاز است، برایجاد 15 کیلومتر شبکه ی آبیاری، استاندارد سازی و تعریض پل اصلی شهر، ایجاد سیل بند و احداث سد خاکی جهت کنترل سیلاب و تأمین اب شهر در بلند مدت و لایروبی رودخانه تاکید کرد.

🗓 | شنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰
💠 پرتال اطلاع رسانی استانداری ایلام
http://www.portal-il.ir/fa-ir/
♦️سروش:
 splus.ir/ostandariilam
🔵 تلگرام:

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است