استانداری ایلام

استاندار ایلام

در ۲۲ بهمن خورشیدی تمام نما در قامت رعنای امام راحل (ره) به منصفه ظهور رسید و جنود شیطانی هم به قعر جهنم سقوط کرد...

در ۲۲ بهمن خورشیدی تمام نما در قامت رعنای امام راحل (ره) به منصفه ظهور رسید و جنود شیطانی هم به قعر جهنم سقوط کرد...

⭕️ در ۲۲ بهمن خورشیدی تمام نما در قامت رعنای امام راحل (ره) به منصفه ظهور رسید و جنود شیطانی هم به قعر جهنم سقوط کرد...

استاندار ایلام:
📎 همه ما موظف هستیم با تمام وجود در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کنیم/دایره المعارف همه ارزش ها در استان ایلام بایست در قالب باغ موزه شهدا ایجاد شود/در ساخت یادمان ها و باغ موزه ها بایست شأن و منزلت شهدا حفظ شود/صدا و سیما در ساخت مستند و آثار فاخر در حوزه ایثار و شهادت مشارکت کند ...
شهــــدا امام زادگان عشـــق‌اند 

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، عصر امروز ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ دکتر حسن بهرام نیا در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و ستاد گرامیداشت مناسبت های ملی، مقاومت و دفاع مقدس‌ که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و مجموعه اعضاء برگزار شد ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر به فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: معظم له دهه فجر را به منزله آئینه ای دانسته اند که خورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعکس نمود.

وی با عنوان این مطلب که دهه فجر مسیری برای رسیدن به اوج قله و رسیدن به این آیه شریفه وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا است، اضافه کرد: الحمدالله این خورشید تمام نما در قامت رعنای امام راحل (ره) در بیست و دوم بهمن ماه به منصفه ظهور رسید و جنود شیطانی هم به قعر جهنم سقوط کرد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اهمیت باغ موزه شهدا گفت: ما باید داشته هایی را برای نسل آینده بجا بگذاریم و در قالب همین باغ موزه ها به رشته تحریر دربیاید تا آیندگان به گذشتگان شان ببالند.

وی در ادامه با اشاره به این مهم که وقتی حضرت آقا استان ایلام را بعنوان قبله گاه مردم ایران اسلامی یاد می کند  حجت بر همه ما تمام است، تاکید کرد: در این راستا مقام معظم رهبری به عنوان شاخص جهت را به ما نشان داده و بایست با تمام وجود به آن سمت حرکت کنیم.

وی افزود: الحمدلله استان ایلام یک ویترین از همه صفت های ارزشی و همه خوبی ها است که لازم است این ارزش ها به طریق مقتضی انعکاس داده شود.

دکتر بهرام نیا با اشاره به اینکه در استان ۷ یادمان داریم که هرکدام کارکرد ملی و بغضا فراملی دارند، اضافه کرد: لازم است با وحدت و همدلی و همراهی یک عزمی جدی بخرج بدهیم و این ظرفیت های بالقوه معنوی که هویت ماست و بهترین سند افتخار ما برای نسل آینده است را زنده کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر این مطلب که همه بایست فرمایشات حضرت آقا را نصب العین خود قرار دهیم، اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد استان ایلام کارکرد ملی دارد و بنابراین بایست با رایزنی در این سطح زمینه ساز مشارکت وزارتخانه های ذی ربط را فراهم سازیم.

استاندار ایلام در ادامه خواستار کمک و مساعدت بیشتر صدا و سیما در راستای ساخت مستند و آثار فاخر در استان شد و گفت: اینجا لازم است از همه عزیزانی که در راستای احیای فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه از نماینده محترم ولی فقیه در استان و فرمانده محترم سپاه استان به خاطر احیای ارزش ها و تقویت فرهنگ بسیج که از مصادیق بارز آن برگزاری باشکوه کنگره سرداران و ۳ هزار شهید استان ایلام بود، تشکر نمایم.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با عنوان این مطلب که تاکنون در ارتباط با شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ۲ جلسه برگزار نموده ایم گفت: در این نشست ها بیش از ۱۷ مصوبه داشته ایم و فرمانداران و ادارات کل را برای کمک و مشارکت در برگزاری یادمان ها موظف نموده ایم شأن شهدا و خانواده معظم شهدا را در تراز بالا حفظ کنند، چراکه شهدا برای ما امام زادگان عشق هستند.

وی در خصوص زمین فوتبال چوار گفت: در این خصوص نشست های برگزار شده و مقرر شده است که مردم را هم در این امر معنوی شرکت بدهیم.

استاندار ایلام در ادامه به رونمایی از بزرگداشت ثبت زمین فوتبال شهدای چوار در نمایشگاه بین‌المللی تهران اشاره کرد و گفت: در این مراسم وزیر کشور را با خود همراه ساختیم و در یک مراسم ارزشمند ضمن احترام به مقام شامخ این شهدا، از بزرگداشت ثبت زمین فوتبال شهدای چوار رونمایی شد که برد ملی داشت.

وی در ادامه خواستار ایجاد باغ موزه درخور و شأن شهدای والامقام این استان شد و گفت: ایلام علاوه بر ۳ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز مأمن بیش از ۶ هزار شهید ایران اسلامی در اقصی نقاط کشور بوده است.

دکتر بهرام نیا با تاکید بر این مهم که دایره المعارف همه ارزش ها در استان بایست در قالب باغ موزه شهدا ایجاد شود، اضافه کرد: بایست زمین باغ موزه در قالب یک کمیته با مدیریت معاون امور عمرانی در یک مکان مناسب مشخص شود.

استاندار ایلام در ادامه ضمن گلایه از اینکه در مصوبات سفر ریاست جمهوری دو موضوع مغفول بوده است اظهار داشت: یک موضوع بحث راه آهن بعنوان مهمترین موضوع استان بوده و موضوع دیگر بحث باغ موزه بوده این در حالی است که استان های دیگر بالای ۱۵۰ میلیارد تومان از همین مصوبات گرفته اند که انشاءالله در مصوبات سفر دوم بایست خلأ جبران شود.

وی در پایان خواستار تامین اعتبار برای ساخت یادمان های شهدا شد، و گفت: یادمان ها، باغ موزه قبور شهدا در سراسر استان و شهدای گمنام را چهار موضوع مهم این نشست است که بایست به حد در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

♦️ گفتنی است در پایان این نشست از پوستر اولین جشنواره گرافیک دقیقه ۵۵ گرامی داشت شهدای بمباران زمین فوتبال چوار در سال ۶۵ با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ، استاندار ایلام، معاون عمرانی ،  فرماندهان نظامی و انتظامی و دیگر اعضاء رونمایی شد.

🗓 | سه‌شنبه ۱۲ بهمن 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است