استانداری ایلام

استاندار ایلام

شهرستان بدره ظرفیت عمده ای در صنعت گردشگری دارد/با توجه به مناطق روستایی شاهد مهاجرت معکوس خواهیم شد

شهرستان بدره ظرفیت عمده ای در صنعت گردشگری دارد/با توجه به مناطق روستایی شاهد مهاجرت معکوس خواهیم شد

📎شهرستان بدره ظرفیت عمده ای در صنعت گردشگری دارد/با توجه به مناطق روستایی شاهد مهاجرت معکوس خواهیم شد

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در آیین افتتاح و کلنگ زنی طرح های دهه فجر شهرستان بدره با عنوان این مطلب که بایست مشکل آب، آسفالت، آنتن دهی و سایر حوزه های زیرساختی روستای پشته ارشت برای توسعه گردشگری برطرف شود، اظهار داشت: بدره یکی از شهرستان های استان ایلام است که ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری و جذب گردشگران خارجی و داخلی دارد.

وی با تاکید بر این مطلب که با توجه به مناطق روستایی مستعد شاهد مهاجرت معکوس خواهیم شد، افزود: بدلیل طبیعت بکر و موقعیت بسیار خوب آب و هوایی طبق گفته اهالی، روستای پشته ارشت شهرستان بدره دارای  ۱۰۰ سکنه بوده که بتدریج همه مهاجرت کردند اما در حال حاضر شاهد مهاجرت معکوس و اسکان دوباره ۲۵ خانوار در این روستا هستیم که این روند مثبت بایست تداوم یابد.

استاندار ایلام ادامه داد: روستای پشته ارشت بدره دارای پتانسیل گردشگری بوده و از مصادیق بارز بوم گردی به شمار می آید و در این راستا نیازمند توجه دستگاه های متولی است.

دکتر بهرام نیا تاکید کرد: اگر چنانچه بسیاری از مشکلات حوزه عمرانی و زیرساختی این روستا برطرف شود و امکاناتی در حوزه گردشگری در این فضا استقرار یابد، شاهد ورود گردشگران زیادی به این منطقه خواهیم بود.

وی افزود: امروز ۱۶ طرح در شهرستان بدره کلنگ زنی و به بهره برداری رسید که از این طرح ها ۱۰ طرح به بهره برداری و ۶ نیز طرح کلنگ زنی شد.

♦️ بر اساس این گزارش برای این تعداد طرح و پروژه اعتباری افزون بر ۹۱۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است