استانداری ایلام

#استاندار_ایلام در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان:

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به یادمان های شهدا در استان/اگر در شهرستانی گلزار شهدا در شأن شهدا نباشد فرماندار و مسئول بنیاد شهید بایست پاسخگو باشد ...

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به یادمان های شهدا در استان/اگر در شهرستانی گلزار شهدا در شأن شهدا نباشد فرماندار و مسئول بنیاد شهید بایست پاسخگو باشد ...

#استاندار_ایلام در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان:
 📎 اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به یادمان های شهدا در استان/اگر در شهرستانی گلزار شهدا در شأن شهدا نباشد فرماندار و مسئول بنیاد شهید بایست پاسخگو باشد ... 

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد خانواده معظم شهدا گفت: به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی باید منت شهدا و خانواده‌های آنان را بکشیم لذا این فرمایشات رهبری باید به عنوان یک راهبرد نصب العین همه ما باشد.

وی ادامه داد: برای هر میز مدیریتی در کشور خون صدها جوان اندیشمند و نخبه بر زمین ریخته شده است، لذا این میز که امروز در اختیار من و شما قرار گرفته هزینه‌های بسیاری برای آن پرداخت شده است.

استاندار ایلام در ادامه به نقل قول از شهید چیت ساز اشاره کرد و گفت: آن شهید والامقام جمله زیبایی دارد که یک منشور انسان سازی است و آن این است:
کسی میتواند از سیم خاردار دشمن عبور کند که پیشتر از سیم خاردار نفسش عبور کرده باشد.

وی با تاکید بر تکریم شهدا و فرهنگ آثار و شهادت در بین مردم و مسئولان گفت: زندگی بی شهادت ریاضت تدریجی برای رسیدن به مرگ است. 

دکتر بهرام نیا با عنوان این مطلب که ما همه مدیون خون پاک شهدا هستیم، اضافه کرد: مزار شهدا به عنوان امامزادگان عشق باید یک مأمن و جایگاه متناسب با شأن و تراز شهیدان باشد.

وی افزود: نظافت، تطهیر و تزئین معنوی و مادی قبور شهدا عنوان قبله گاه مردم ایران و جهان اسلام باید مورد توجه همه‌ی ما باشد.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه نسل آینده باید به گذشتگان خود به‌عنوان مفاخر علمی دینی و مذهبی ببالند و افتخار کنند، اضافه کرد: در این راستا همه ما وظیفه داریم که این گنجینه ها را حفظ و حراست کنیم و به نسل بعدی انتقال دهیم.

وی با عنوان این مطلب که در سفرهای شهرستانی به هیچ وجه نمی پذیریم که گلزار شهدا متناسب با شأن و جایگاه و تراز متناسب با شأن و جایگاه و تراز شهدا نباشد، تاکید کرد: گلزارهای شهدا باید به گونه ای طراحی و ساخته شوند که وقتی خانواده ها و زوار قبور شهدا مراجعه می کنند فضای کافی برای نشستن آن وجود داشته باشد.

وی هشدار داد: هر کدام از گلزار شهدا در شهرستان ها در شان شهدا نباشد فرماندار مربوطه و بنیاد شهید باید پاسخگو باشند.

استاندار ایلام در ادامه گفت: در همین مدت کوتاه ۵ میلیارد تومان از اعتبارات استانی را برای یادمان‌های شهدا و امروز هم ۴ میلیارد تومان برای ساماندهی مزار شهدا اختصاص می‌دهیم و پیشتر نیز حدود یک میلیارد تومان برای مزار شهدای شهرستان هلیلان اختصاص داده بودیم.

وی افزود: حدود ده میلیارد تومن در دولت جدید به یادمان ها و قبور شهدا در استان اختصاص یافته است و انتظار داریم فرمانداران در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان ها نیز این موارد را با نگاه ویژه ببینند.

🗓 | چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰
@IlamProvince_news

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است