استانداری ایلام

استاندار ایلام

به جوانان میدان بدهیم/جوانان پیشران توسعه و تضمین کننده تعالی و سعادت همه جانبه کشور هستند

به جوانان میدان بدهیم/جوانان پیشران توسعه و تضمین کننده تعالی و سعادت همه جانبه کشور هستند

‍ ⭕️ جوانان ایلامی در بسیاری از عرصه‌ها در کشور و دنیا سرآمد هستند ...

استاندار ایلام:
✔️ به جوانان میدان بدهیم/جوانان پیشران توسعه و تضمین کننده تعالی و سعادت همه جانبه کشور هستند

📲| به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان ایلام جوانان را پیشران توسعه و تضمین کننده تعالی و سعادت همه جانبه کشور خواند و گفت: پیامبر اکرم (ص) با کمک جوانان بود که توانست دین مبین اسلام را در جهان تبلیغ و نظام اسلامی را مستقر نماید.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان استان ایلام با بیان اینکه جوانان نقش مهم و اثر گذاری در پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری امام راحل (ره) داشتند، ادامه داد: ما اعتقاد داریم نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای امامت است و  زمینه‌ساز حکومت جهانی است و انشاءالله با کمک همین جوانان پرچم و قرآن و اسلام به وسیله امام زمان در بلندترین قله‌ها به اهتزاز در خواهد آمد.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت والای حضرت علی اکبر (ع) که میلاد با برکتش به نام روز جوان نامگذاری شده، شجاعت، غیرت، اخلاص، ایثار و وفاداری را از مهمترین خصوصیات ایشان عنوان کرد و گفت: فلسفه نامگذاری ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام به نام روز جوان هم برای این است تا الگوی جوانان ما باشند.

استاندار ایلام ادامه داد: اگر می‌خواهیم فرزندان شایسته‌ای را تحویل جامعه دهیم نیازمند تربیت خوب و تعریف شده در چارچوب دین مبین اسلام هستیم.

وی خواستار توجه ویژه به آموزش در زمینه همسرداری در بین جوانان شد و ادامه داد: اگر می‌خواهیم فرزندان اخلاق‌مدار و تاثیر‌گذاری را تحویل جامعه دهیم باید موضوع «کانون گرم خانواده» توجه ویژه شود.

دکتر بهرام‌نیا، شهید داریوش رضایی‌نژاد را یکی از نخبگان استان و کشور و بهترین الگو برای جوانان این مرز و بوم دانست و توضیح داد: جوانان ایلامی در بسیاری از عرصه‌ها در کشور و دنیا دارای سرآمد هستند.

وی افزود: دانشمندان، مدیران، طلاب و فرهیختگان بسیاری از استان ایلام بر مصدر مسئولیت‌های مهم کشوری هستند که این بیانگر هوش بالای جوانان این خطه از میهن اسلامی است.

استاندار ایلام خواستار استفاده از ظرفیت‌های جوانان برای توسعه بخش خصوصی در استان شد و تاکید کرد: باید ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف به گونه‌ای تعریف شوند که جوانان متناسب با سلیقه و دانش خود، بخش مورد نظر را انتخاب و سپس متناسب با انتخاب آنها کلاسهای آموزشی برگزار شوند.

وی در ادامه خواستار برخورداری مربی‌های کلاس‌های آموزشی از علم روز شد و ادامه داد: امکانات و تجهیزات آموزشی در اختیار جوانان قرار داده شود تا در راستای هدفی که انتخاب کرده‌اند موفق شوند.

دکتر بهرام نیا تاکید کرد: چون زنجیره «علاقه- آموزش- اجرا» تکمیل نیست، وام های اشتغالی که برای جوانان اختصاص داده می‌شود نتیجه نمی‌دهد و جوانان بیکار را بدهکار هم می‌کند.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش خواستار تفکیک وظایف امور جوانان و امور ورزش شد و تاکید کرد: اداره ورزش و جوانان باید به گونه‌ای عمل کند که دو بال جوانان و ورزش در زیر سایه و تحت شعاع یکدیگر قرار نگیرند؛ دوقطبی جوانان و ورزش هر دو برای ما مهم هستند با تفکیک وظایف باید به هر دوی این بخش‌ها توجه ویژه شود

بهرام نیا با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «جوانان مظهر امید و میدان داران اصلی گام دوم انقلاب هستند» خاطرنشان کرد: در همه زمینه ها باید جوانان را به عنوان سر رشته داران اصلی تلقی کنیم و به آنها میدان بدهیم.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه از جوانان فعال و برتر استان ایلام در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ تجلیل به عمل آمد.

🗓 | چهارشنبه ۲۵ اسفند

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است