استانداری ایلام

استاندار ایلام در گفتگوی زنده با بخش خبری صدا و سیمای مرکز ایلام:

به زودی صادرات کالا از مرز هلاله شمالی به استان دیاله عراق آغاز می شود/زیرساخت های بازارچه هلاله شمالی ایجاد می‌شود

به زودی صادرات کالا از مرز هلاله شمالی به استان دیاله عراق آغاز می شود/زیرساخت های بازارچه هلاله شمالی ایجاد می‌شود

‍ ⭕️ افق روشن پیش روی مرز هلاله شمالی ...

استاندار ایلام در گفتگوی زنده با بخش خبری صدا و سیمای مرکز ایلام:
✔️ به زودی صادرات کالا از مرز هلاله شمالی به استان دیاله عراق آغاز می شود/زیرساخت های بازارچه هلاله شمالی ایجاد می‌شود 

📲به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استاندار ایلام، دکتر حسن بهرام نیا شامگاه شنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ در گفت و گوی زنده خبری با صدا و سیمای مرکز ایلام با تاکید بر تسریع اقدامات مقدماتی برای بازگشایی بازارچه هلاله شمالی گفت: با توافق طرفین [ استانداران ایلام و دیاله عراق ] صادرات کالا از مرز هلاله شمالی به استان دیاله در آینده نزدیک آغاز می شود.

وی در ادامه با تشریح رایزنی های دیدار با استاندار دیاله در خصوص بازگشایی بازارچه هلاله شمالی و توسعه همکاری‌های دو جانبه اظهار داشت: روز گذشته سفری به منظور اجرای تفاهم نامه همکاری بین دو استان ایلام و دیاله عراق به این استان انجام شد. 

وی افزود: پس از دیدار با استاندار دیاله بر توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری بین دو استان تاکید و اعلام آمادگی کردیم که استان ایلام ظرفیت صادرات مواد لبنی، تره بار، مواد پلاستیکی، سنگ و فلز و سیمان و ... را به استان دیاله دارد که بخشی از این موارد مورد موافقت استاندار دیاله نیز قرار گرفت.

استاندار ایلام تاکید کرد: تمامی نیازمندی های حوزه کشاورزی، عمرانی، نساجی و ماشین آلات راهسازی که در لیست تحریم قرار دارد در این دیدار نیز مطرح و مورد موافقت استاندار دیاله برای واردات به ایلام قرار گرفت.

دکتر بهرام نیا با بیان اینکه برای ایجاد بازارچه هلاله شمالی باید زیرساخت های لازم را ایجاد کنیم، یادآور شد: زیرساخت هایی نظیر آب، برق ، تلفن، اینترنت و راه دسترسی برای استقرار نیروهای امنیتی و دستگاه های مرتبط با واردات و صادرات کالا باید در اسرع وقت در محل بازارچه در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: در صورت بازگشایی بازارچه هلاله شمالی بخشی از صادرات بصورت چمدانی‌ و یا خودرویی انجام خواهد شد.

♦️ گفتنی است که دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام به اتفاق جمعی از مسئولان استانی صبح روز جمعه ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ به دعوت مثنی علی مهدی استاندار دیاله عراق از طریق مرز خسروی وارد استان دیاله شد.

🗓 | شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱
@IlamProvince_news

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است