استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست مدیریت مصرف انرژی:

عدالت در قطعی برق در سراسر استان رعایت شود/باید سهم قطعی برق استان با توجه به میزان مصرف مشخص شود

عدالت در قطعی برق در سراسر استان رعایت شود/باید سهم قطعی برق استان با توجه به میزان مصرف مشخص شود

 کارگروه مدیریت قطعی برق در استان تشکیل شود

استاندار ایلام در نشست مدیریت مصرف انرژی:
✔️ عدالت در قطعی برق در سراسر استان رعایت شود/باید سهم قطعی برق استان با توجه به میزان مصرف مشخص شود/لازم است به نسبت تولید برق استان میزان قطعی برق هم کاهش یابد/اولویت آخر برای خاموشی ها برق خانگی خواهد بود ...

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز یکشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ در نشست مدیریت مصرف انرژی با تاکید بر این مهم که عدالت در قطعی برق در سراسر استان باید رعایت شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر با کمبود برق رو به رو هستیم از هم اکنون باید با برنامه حرکت کنیم چراکه از اردیبهشت ماه قطعی برق در استان شروع می شود.

وی با عنوان این مطلب که هشت شهرستان استان جزو مناطق گرمسیری هستند اظهار داشت: باید مناطقی که از شدت گرمای کمتری برخوردارند در بحث قطعی برق نسبت به مناطقی که گرمای بیشتری دارند از قطعی برق متناسبی برخوردار باشند.

وی افزود: قطعی برق واحدهای تعطیل در شهرکهای صنعتی باید مورد توجه باشد و با بازرسی و نظارت این مسئله رصد شود.

استاندار ایلام در ادامه سهمیه برق استان در مقیاس ملی با توجه به کمبود برق روزانه ۴۷ هزار مگاوات و در زمان پیک ۵۵ هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: این در حالی است که از ۱۰۰ درصد برق کشور ۱۴ درصد آبی است که معادل ۱۲ هزار مگاوات خواهد بود.

وی افزود: باید سهم قطعی برق استان با توجه به میزان مصرف مشخص شود.

استاندار ایلام گفت: در پالایشگاه و پتروشیمی هم تولید برق وجود دارد که حدود ۶۰ مگاوات این ۲ واحد برق به استان تزریق می کنند، پس باید به نسبت تولید برق استان میزان قطعی برق هم کاهش یابد.

دکتر بهرام نیا اظهار داشت: استان ایلام به ۴۷۵ مگاوات برق نیاز دارد که ۳۷۵ مگاوات از برق کشور به استان تخصیص می یابد و ما ۱۰۰ مگاوات برق کم خواهیم داشت که ۶۰ مگاوات آن در استان تولید می شود و تنها ۴۰ مگاوات برق دیگر نیاز داریم.

وی خواستار تشکیل کارگروهی با حضور دادستان و مسوولان مرتبط دستگاه های اجرایی در خصوص قطعی برق استان شد و گفت: تشویق و تنبیه خصوصا در رابطه با دستگاههای اجرایی که کاهش مصرف دارند، باید مد نظر باشد.

نماینده عالی دولت در استان با عنوان این مطلب که لازم است نظارت بر صنوف هم در کارگروه مد نظر قرار گیرد اضافه کرد: بیمارستان ها، مراکز حساس و حیاتی و خدماتی موظف به تأمین ژنراتور ومولد برق هستند.

وی اضافه کرد: مراکز نظامی هم وظیفه دارند که امکانات ذخیره ی و یا تولید برق اضطراری را پیش بینی نمایند.

استاندار ایلام در ادامه خواستار بازرسی و آزمایش ژنراتور و مولدهای برق اضطراری شد تا در زمان قطعی برق با مشکلی مواجه نشود.

دکتر بهرام نیا، برنامه ریزی برای دسته بندی واحدهای صنفی و نانوایی ها با اطلاع رسانی مناسب را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید محاسبه شود که با تمام تمهیدات لازم ما متوسط چند ساعت قطعی برق خواهیم داشت.

استاندار ایلام در پایان با تاکید بر این مهم که بایست اولویت آخر برای خاموشی ها برق خانگی باشد اظهار داشت: تلاش ما این است که عدالت را مد نظر قرار دهیم و مردم کمتر دچار آسیب شوند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است