استانداری ایلام

استاندار ایلام در همایش روز ملی شوراها:

معدل عملکرد شورا ها در استان رضایت بخش است ...

معدل عملکرد شورا ها در استان رضایت بخش است ...

‍ ⭕️ معدل عملکرد شورا ها در استان رضایت بخش است ...

استاندار ایلام در همایش روز ملی شوراها:
📎 لازمه عملکرد موفق شورا، آشنایی به وظایف قانونی، ارتباط دائمی با مردم، داشتن روحیه فساد ستیزی است/تضارب آرا و افکار موجب شکوفایی و پویایی جامعه است/ شورا ها در برنامه ریزی جامع نگر باشند/شهرداری ها به دنبال درآمد پایدار باشند

📲به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در همایش روز ملی شوراها که با حضور مجموعه دستگاه های متولی، اعضای شورای شهر ایلام، شورای استان و روسای شورای شهرها و شهرستان‌های استان برگزار شد با تبریک پیشاپیش روز ملی شوراها و روز جهانی قدس، گفت: امامین انقلاب روز قدس را روز اسلام نامیدند که همه ما وظیفه داریم که در این روز از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم.

استاندار ایلام در ادامه لازمه عملکرد موفق شورا را آشنایی به وظایف قانونی، ارتباط دائمی با مردم، داشتن روحیه فساد ستیزی و تسهیل در امور عنوان کرد و گفت: مطابق قانون اساسی هدف از تشکیل شورا، واگذاری امور به مردم است که این مهم از مصادیق بارز مردم سالاری دینی به شمار می آید.

وی با عنوان این مطلب که جایگاه شورا بسیار مقدس و ارزشمند است چراکه افراد با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند، تاکید کرد: انتخابات تبلور اراده مردم است و شورای ها هم توسط مردم انتخاب می شوند و این افراد وکلای واقعی مردم برای انجام امور هستند.

دکتر بهرام نیا در ادامه با ذکر این مطلب که انتخابات نقش مردم را در نظام جمهوری اسلامی مشخص می کند، گفت: امام راحل ( ره ) اعتقاد داشتند که بایست کارها را به مردم واگذار کنیم چراکه هر جا مردم وارد عمل شدند بیشترین اثر گذاری و توفیق را داشته‌ایم.

وی با قدردانی از شوراهای استان با اشاره به نقطه نظرات افراد حاضر در نشست گفت: این موضوعات و مسائل و مشکلات مطرح شده برای برطرف شدن به مسئولان و دستگاه های متولی و مربوطه ارجاع داده می شود.

استاندار ایلام در ادامه نقش شورا در توسعه شهر و روستا حائز اهمیت دانست و گفت: استفاده از نظر شوراها موجب تسریع در انجام امور شهر و روستا است و تضارب آرا و افکار موجب شکوفایی و پویایی جامعه می شود.

وی اضافه کرد: شوراها درواقع برنامه را  تدوین و شهردار این برنامه ها را اجرا می کنند که این برنامه ها باید متناسب با اعتبارات و نیاز باشد.

نماینده عالی دولت در استان بر جامع نگری شورا در تمامی امور تاکید کرد و گفت: در برنامه ریزی باید  جامع نگری را در نظر بگیریم و این مهم  متناسب با عدالت باشد‌.

وی با اشاره به عملکرد شوراها گفت: معدل عملکرد شورا ها در استان از نظر خدمت به مردم رضایت بخش است.

دکتر بهرام نیا با بیان اینکه شوراها خارج از ضوابط و قوانین به شهرداری ها نیرو انسانی تحمیل نکنند، گفت: شهرداری ها باید به دنبال درآمد پایدار باشند و تامین منابع نیز در چارچوب قانون مشخص باشد.

وی افزود: استفاده از نیروهای فنی مجرب در شهرداری ها نیاز است و یکی از معضلاتی شهرداری ها بکارگیری بدون ضابطه و قانون مند نیروها در شهرداری‌ها است.

استاندار ایلام در بخش پایانی سخنان خود از تشکیل کارگروهی برای نظارت بر عملکرد فنی و حقوقی شهرداری‌ها خبر داد و گفت: نداشتن نیرو مجرب حقوقی در شهرداری یک معضل بزرگ است که این نیرو باید وجود داشته باشد و بر تخلفات موجود و امورات نظارت و برخورد کند.

وی در پایان با اشاره به انتخاب شهردار ایلام گفت: باید همه با همدلی و هم آوایی به شهردار برای بهبود فضای شهر کمک کنند.

🗓 | چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
@IlamProvince_news

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است