استانداری ایلام

مشاور عالی استاندار میسان عراق با استاندار ایلام دیدار کرد

دیپلماسی فعال استاندار ایلام این‌بار با استان میسان عراق

دیپلماسی فعال استاندار ایلام این‌بار با استان میسان عراق

‍ ‍ ⭕️ دیپلماسی فعال استاندار ایلام این‌بار با استان میسان عراق

♦️ مشاور عالی استاندار میسان عراق با استاندار ایلام دیدار کرد

📲به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، در پی دعوت دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام از استاندار میسان، روز گذشته کامل چلوب حاتم مشاور عالی استاندار میسان و عضو پایانه‌های مرزی عراق، با حضور در محل استانداری ایلام با وی و دیگر مقامات ارشد استان دیدار و گفتگو کرد.

استاندار ایلام در این دیدار گفت: همه زیرساخت‌های لازم برای مراودات تجاری و بازرگانی در مرز چیلات در حوزه شهرستان دهلران آماده است اما اجرایی شدن و بازگشایی مرز منوط به موافقت دولت مرکزی عراق است که امیدواریم این موضوع در دستور کار استانداری میسان و وزارت امور خارجه و پایانه‌های مرزی عراق قرار گیرد.

وی ادامه داد: به همین منظور از هیچ کوششی فروگذار نیستیم و از طریق سفرای ایران و عراق هم پیگیری لازم را خواهیم داشت.

دکتر بهرام نیا اضافه کرد: امیدوارم با ایجاد مشوق‌های لازم از جمله تامین آب و برق برای بازارچه طرف مقابل و رایزنی‌های آتی با مقامات ارشد کشور عراق، مرز چیلات هم مورد عنایت قرار گیرد و فعال و عملیاتی شود.

🔹در این دیدار مقرر شد در گام اول برای ایجاد مراودات فرهنگی، ورزشی، علمی و آموزشی بر تداوم گفتگو و دیدارهای دو جانبه تاکید و در قالب تفاهم‌نامه دوجانبه عملیاتی شود.

🔸لازم به ذکر است که در ادوار گذشته وزارت کشور عراق به دلیل نزدیکی گذرگاه چیلات با مرز رسمی چذابه تمایلی به بازگشایی این پایانه نداشته است.

🗓 | پنجشنبه ۸ اردیبهشت

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است