استانداری ایلام

مشاور رئیس جمهور در دیدار با امام جمعه ایلام:

۷ میلیارد تومان برای فاز اول منطقه آزاد تجاری مهران اختصاص می یابد/۴۵ درصد صادرات نفتی و غیرنفتی کشور  از مناطق آزاد صورت می گیرد

۷ میلیارد تومان برای فاز اول منطقه آزاد تجاری مهران اختصاص می یابد/۴۵ درصد صادرات نفتی و غیرنفتی کشور  از مناطق آزاد صورت می گیرد

‍ ⭕️ راه اندازی فاز اول منطقه آزاد تجاری مهران تا پایان سال جاری ...

مشاور رئیس جمهور در دیدار با امام جمعه ایلام:
✔️ ۷ میلیارد تومان برای فاز اول منطقه آزاد تجاری مهران اختصاص می یابد/۴۵ درصد صادرات نفتی و غیرنفتی کشور  از مناطق آزاد صورت می گیرد/طرح جامع منطقه آزاد مهران منطبق با معیشت مردم ایلام در نظر گرفته می شود

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام که به اتفاق دکتر بهرام نیا استاندار ایلام و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، با اشاره به اینکه منطقه آزاد مهران با تایید تشخیص مصلحت نظام  سال گذشته جزو ۷ منطقه آزاد کشور  بوده که تصویب شده است اضافه کرد: از مهرماه سال گذشته  براساس تکلیف شروع به آزاد سازی این مناطق کرده ایم.

وی در ادامه گفت: مهران و قصر شیرین جزو ۷ منطقه آزاد بودند که سال گذشته تصویب شدند و امروز مدیر منطقه آزاد مهران و در آینده نزدیک مدیر منطقه آزاد قصرشیرین معارفه می شود.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با عنوان این مطلب که در گذشته نیز ۸ منطقه آزاد داشته ایم، اظهار داشت: معافیت های مالیاتی و گمرکی و عدم نیاز به ویزا، تسهیل در کسب و کار، ارائه خدمت به شرکت های خارجی و ... از جمله های مزیت های مناطق آزاد به شمار می آید.

وی با اشاره به اینکه سه دهه است که  مناطق آزاد در کشور فعالیت می کنند، گفت: بیش از ۲۵۰۰ نیروهای انسانی در مناطق آزاد و ویژه فعال هستند و ۴۵ درصد صادرات نفتی و غیرنفتی کشور  از این مناطق صورت می گیرد. 

وی افزود: تولید، سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و فناوری های نوین و تسهیل در امر سرمایه گذاری از جمله مزیت های مناطق آزاد صنعتی محسوب می شود که باید به این مناطق بیش از گذشته توجه شود.

دکتر سعید محمد در ادامه با اشاره به اینکه از ۷۴ گذرگاه زمینی، ۳۲ منطقه آزاد هستند، اظهار داشت: در ۷ منطقه جدید آزاد سکونتگاه جدید وجود ندارد و بحث تملک باید حل و فصل شود و واحد‌های تجاری و صنعتی باید به اهلش سپرده شود.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که طرح جامع منطقه آزاد مهران منطبق با معیشت مردم استان ایلام در نظر گرفته می شود، اظهار داشت: برای این طرح در فاز اول ۷ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: مسایل خدماتی، تجاری، گردشگری و ... اربعین موضوعاتی هستند که در استقرار منطقه آزاد مهران لحاظ می شود.

وی افزود: تدوین طرح جامع حدود ۶ ماه به طول می انجامد و برنامه داریم تا انتهای سال ۱۴۰۱ راه اندازی اولیه منطقه آزاد مهران با کمک استاندار ایلام انجام شود.

🗓 | شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
@IlamProvince_news

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است