استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست با هیات اقتصادی دیاله عراق:

باز شدن مرز هلاله شمالی نقطه عطفی در مراودات بین دو استان ایلام و دیاله است/آماده افزایش سطح همکاری‌ها با استان دیاله عراق هستیم ...

باز شدن مرز هلاله شمالی نقطه عطفی در مراودات بین دو استان ایلام و دیاله است/آماده افزایش سطح همکاری‌ها با استان دیاله عراق هستیم ...

 تداوم دیپلماسی موفق مرزی استاندار ایلام با حضور هیئت اقتصادی عراقی در ایلام ...

استاندار ایلام در نشست با هیات اقتصادی دیاله عراق:
‌‌❑‌ باز شدن مرز هلاله شمالی نقطه عطفی در مراودات بین دو استان ایلام و دیاله است/آماده افزایش سطح همکاری‌ها با استان دیاله عراق هستیم ...

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا در تداوم دیپلماسی موفق مرزی خود این‌بار با دعوت از هیات اقتصادی دیاله عراق و برگزاری نشست با آن‌ها در حضور مدیران اقتصادی استان، با اعلام این مطلب که آماده افزایش سطح همکاری‌ها با استان‌های همسایه در کشور عراق هستیم، اظهار داشت: با همه توان آمادگی داریم  مراودات تجاری و صنعتی بین دو استان دیاله و ایلام فرایش یابد.

استاندار ایلام در ادامه قرابت‌های قومی و فرهنگی بین دو استان ایلام و دیاله را فرصت مناسبی برای افزایش مبادلات و مراودات تجاری خواند و گفت: باز شدن مرز هلاله شمالی برای دو استان ایلام و دیاله مزایا و منفعت‌های زیادی دارد.

وی افزود: الحمدالله در کشور و استان ما ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل صادرات و واردات وجود دارد که به‌طور نمونه می‌توان به مواد لبنی، موادمعدنی، آهن آلات و ... مصالح ساختمانی اشاره کرد. 

دکتر بهرام‌نیا با قدردانی از  رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: خوشبختانه استان ایلام دارای شرکت‌های خوب و شناخته شده‌ای است که برخی از آن‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران شرکت کردند و خیلی از تجار عراقی با این شرکت‌ها وارد مرحله عقد قرارداد شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که امروز در استان شرکت‌هایی چون پتروشیمی ایلام، گچ‌ جواهر جنوب، سیمره، هایسنس، زرجین بافت، سیمان ایلام، آجر نقشینه و ... توان و ظرفیت صادرات به کشور همسایه عراق را دارند، اضافه کرد: این صادرات علاوه بر مرز رسمی، از طریق بازارچه هلاله شمالی که در آینده نزدیک از طرف دولت مرکزی فعالیت رسمی آن آغاز می‌شود نیز انجام خواهد شد.

استاندار ایلام با بیان این‌که در استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در زمینه فنی مهندسی و راه‌سازی وجود دارد، گفت: علاوه بر موارد فوق، ایلام صادرات دیگری در سطح بازار جهانی دارد که از آن جمله می‌توان به صنایع دستی نظیر کیف، جاجیم، فرش، گلیم نقش برجسته و ... اشاره کرد که تجار عراقی می‌توانند از این ظرفیت نیز بهره گیرند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است