استانداری ایلام

استاندار ایلام

در اجرای طرح‌های مشارکتی با حوزه سازمان سینمایی کشور آمادگی کامل داریم/وزارت فرهنگ و ارشاد در ایجاد فرهنگ سرای شهر ایلام اهتمام جدی داشته باشد

در اجرای طرح‌های مشارکتی با حوزه سازمان سینمایی کشور آمادگی کامل داریم/وزارت فرهنگ و ارشاد در ایجاد فرهنگ سرای شهر ایلام اهتمام جدی داشته باشد

 تکمیل پروژه‌های فرهنگی از اولویت‌های مهم تخصیص اعتبار در استان است ...

استاندار ایلام:
‌‌❑‌ در اجرای طرح‌های مشارکتی با حوزه سازمان سینمایی کشور آمادگی کامل داریم/وزارت فرهنگ و ارشاد در ایجاد فرهنگ سرای شهر ایلام اهتمام جدی داشته باشد

📲| به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز سه شنبه در نشست هم اندیشی دستگاه های فرهنگی که با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار شهید استان و تسلیت سالروز شهادت شهید چمران نماد علم، جهاد و اخلاص خواستار تزریق اعتبارات لازم به استان در حوزه فرهنگ و ارشاد شد و گفت: ایلام از نظر زیرساخت جزو استان‌های کم برخوردار است اما از نظر دینی، علمی، فرهنگی و ظرفیت نیروی انسانی در تراز بسیار بالایی در کشور قرار دارد.

استاندار ایلام در ادامه مرز مشترک و هم مرز بودن با سه استان عراق، اربعین، منابع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی، سابقه ۸ سال ایثار و مقاومت مردم استان در دوران دفاع مقدس، یکدست بودن فرهنگ دینی و مذهبی و ... از جمله مزیت‌های استان ایلام برشمرد و گفت: هدف دولت سیزدهم عدالت محوری، توسعه ظرفیت های مهم هر منطقه و توجه به مناطق کم برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایلام در حوزه اطلاع رسانی، خبر و فضای مجازی درصد کشور است، اضافه کرد: در حوزه فرهنگ و ارشاد نیز ظرفیت های بی بدیلی در استان وجود دارد که در صورت توجه بیشتر می تواند در کشور سرآمد باشد.

دکتر بهرام نیا در ادامه خواستار توجه بیش از پیش وزارتخانه به حوزه فرهنگ و ارشاد استان شد و گفت: استان ایلام در اجرایی شدن طرح های مشارکتی با حوزه سازمان سینمایی آمادگی کامل دارد.

وی از توجه دولت در استان به حوزه فرهنگ گفت و تصریح نمود: اولویت تخصیص اعتبار در استان به تکمیل پروژه های فرهنگی اختصاص یافته است.

استاندار ایلام در ادامه خواستار اهتمام جدی وزارت فرهنگ و ارشاد در خصوص ایجاد فرهنگ سرای شهر ایلام شد و گفت: برای تکمیل برج هنر نیز علاوه بر اینکه از اعتبارات استانی مبلغی اختصاص خواهد یافت باز نیازمند مساعدت لازم از طرف وزارت ارشاد هستیم.

وی در پایان برای پیشبرد امور در حوزه فرهنگ و ارشاد پیشنهاد داد که در استان ساخت حداقل ۵ فیلم کوتاه، ایجاد دفتر و ساخت چهار سالن  سینمایی، ساخت فیلم های فاخر در حوزه دفاع مقدس و ... بصورت مشارکتی مابین سازمان سینمایی کشور و استانداری ایلام صورت پذیرد.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است