استانداری ایلام

پیام استاندار ایلام به مناسبت هفته قوه قضاییه

نقش دستگاه قضا در احقاق حقوق مردم و اجرای عدالت بسیار تعیین کننده و حائز اهمیت است

نقش دستگاه قضا در احقاق حقوق مردم و اجرای عدالت بسیار تعیین کننده و حائز اهمیت است

‍ ✍️ پیام استاندار ایلام به مناسبت هفته قوه قضاییه 

استاندار ایلام:
‌‌❑‌ نقش دستگاه قضا در احقاق حقوق مردم و اجرای عدالت بسیار تعیین کننده و حائز اهمیت است

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، متن پیام دکتر حسن بهرام‌نیا به شرح زیر است:
                                     
بسم الله الرحمن الرحیم

در تقویم ملی هفتم تیرماه سالروز فاجعه دردناک انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید مظلوم دکتر آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران وفادار امام وانقلاب است. این روز فرصت مغتنمی برای تکریم از تلاش‌های خالصانه قشر خدوم و متعهد در قوه قضائیه، بویژه تجلیل از بزرگ معمار دستگاه قضایی، شهید مظلوم "دکتر بهشتی" و شهیدان والامقام این عرصه است.

واضح است که امروز توسعه در همه زمینه ها از جمله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حرکت جامعه در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی بیش از هر چیزی نیازمند بسط و گسترش عدالت است. در این راستا نقش و کارکرد دستگاه قضا به عنوان مهمترین نماد اراده نظام اسلامی برای احقاق حقوق عامه مردم و اجرای عدالت بسیار تعیین کننده و حائز اهمیت است.

مروری گذرا بر بیش از چهار دهه از شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی بیانگر این است كه دستگاه قضا همواره با بهره گرفتن از شرع مقدس اسلام دستاوردهای شگرفی را در زمینه‌های مختلف ازجمله تدوین لوایح قضایی، كاهش اطاله دادرسی، پیشگیری از وقوع جرم، مبارزه گسترده با فساد در حوزه های مختلف، اصلاح مجرمان، احیای حقوق عامه مردم، گسترش آزادی‌های مشروع، تدوین سند تحول قضایی و ... داشته است.

نقش قوه قضاییه در مسیر تحقق جذب سرمایه‌های اجتماعی به عنوان یکی از رویکردهای اساسی دولت عدالت‌محور به طور قطع سهم ارزنده و تعیین کننده‌ای است. 

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی (ره) و یاران باوفایش، هفته قوه قضائیه را به مجموعه متعهد و خدوم این قوه، رئیس کل محترم دادگستری استان، دادستان محترم، قضات شریف، معاونین قضایی، کارمندان دادگستری، کارکنان و اعضاء گرانقدر شورا‌های حل اختلاف استان ایلام که در امر پیشگیری از جرم، برخورد قاطع با متخلفان و قانون شکنان، رسیدگی به دعاوی و ایجاد صلح و سازش تلاش‌های فراوانی داشته‌اند تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. 

در پایان موفقیت و سربلندی در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای همه عزیزان از خداوند قادر مطلق آرزومندم.

حسن بهرام‌نیا
استاندار ایلام
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است