استانداری ایلام

استاندار ایلام

اربعین امروز بعنوان یک گفتمان زنده و پویا در جهان نهادینه شده است ...

اربعین امروز بعنوان یک گفتمان زنده و پویا در جهان نهادینه شده است ...

‍ ⭕️ اربعین امروز بعنوان یک گفتمان زنده و پویا در جهان نهادینه شده است ...

استاندار ایلام در نشست با اعضای ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و قرارگاه مردمی خادمان اربعین استان:
❑‌ تامین امنیت، سلامت، رفاه و بهداشت مهم ترین نیاز زائران است/مسئولیت اصلی ستاد اربعین با وزارت کشور است/ ۱۸ کمیته در ستاد اربعین فعال هستند/ ۸ استان معین در تکمیل زیرساخت های اربعین در حال مشارکت هستند

📲| به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز چهارشنبه ۱۳ تیر در نشست با اعضای ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و قرارگاه مردمی خادمان اربعین استان، این قرارگاه را ترکیبی از دلدادگان امام حسین ( ع) دانست که با تمام توان و با روحیه جهادی در عرصه های فرهنگی و زیربنایی در حال فعالیت هستند.

استاندار ایلام ادامه داد: کمتر از سه ماه به کنگره جهانی و بزرگ اربعین باقیمانده است و از تمامی مناطق دنیا در این پیاده روی شرکت می کند.

وی اربعین را یک گفتمان پویا و زنده در جهان عنوان کرد و گفت: این گفتمان در دنیا نهادینه شده است و در واقع کنگره اربعین یک موهبت الهی است که هم بصورت فردی و هم بصورت اجتماعی نصیب ایلام شده است.

وی افزود: همانطور که از طریق رسانه ها و مطبوعات اعلام شده و هر دو هفته یکبار نشست اربعین در استان و کشور با حضور تمامی اعضا برگزار و تصمیمات خوبی در این نشست ها اتخاذ می‌شود.

دکتر بهرام نیا با بیان اینکه مسئولیت اصلی ستاد اربعین با وزارت کشور است، گفت: ۱۸ کمیته در ستاد اربعین فعال است و سازمان حج و زیارت، اطلاع رسانی، حمل و نقل، تغذیه و مشارکت مردمی، بهداشت و درمان، کمیته زیرساخت، اعزام تعدادی از کمیته های مهم این ستاد است.

وی در خصوص تعداد کمیته های اربعین امسال، تصریح کرد: هیچ کمیته ای به این ستاد کم و یا اضافه نمی شود.

رئیس ستاد اربعین استان با بیان اینکه اقدامات خوبی تاکنون از جمله در دست اجرا بودن تصفیه خانه فاضلاب مهران، تامین آب روزانه برای ۵۰۰ هزار زائر، برق مورد نیاز برای خدمات رسانی شایسته به زائران و ... انجام شده است، افزود: تاکنون دو بار رییس ستاد اربعین کشور به ایلام سفر کرده و از نزدیک از زیرساخت های اربعین بازدید و مشکلات را احصا نمودند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه ۸۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات استان با رایزنی های انجام شده به استان اختصاص داده شده است، گفت: زیرساخت های راه اربعین در حال تکمیل شدن است و برای تسریع در تکمیل پروژه ها از ماشین آلات، تجهیزات و  راهداری ۸ استان معین در ایلام مستقر هستند.

استاندار ایلام تامین امنیت، سلامت، رفاه و بهداشت در حین استقرار را مهم ترین نیاز زائران است عنوان کرد و گفت: آب سرد کن که و احداث کارخانه یخ در حال انجام است و دولت با قدرت با نگاه رویکرد مردمی تمام توان خود را بکار خواهد گرفت.

دکتر بهرام نیا اربعین را مقدمه حکومت جهانی امام عصر ( عج ) عنوان کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری هر جا کار را به مردم واگذار کردیم به همان میزان توفیق داشتیم که مصادق بارز آن کنگره عظیم اربعین است.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است