استانداری ایلام

‍ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام:

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام: مهارت آموزی نیاز امروز جوانان برای اشتغال پایدار است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام: مهارت آموزی نیاز امروز جوانان برای اشتغال پایدار است

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام: مهارت آموزی نیاز امروز جوانان برای اشتغال پایدار است

‌‌❑‌ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: توسعه مهارت آموزی راهکار اصلی اشتغال پایدار و نیاز امروز جوانان است.

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر شهریار عباسی در نشست شورای مشورتی استان که با حضور امیر میمنت معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، اظهار داشت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای می تواند با ایجاد تنوع در مهارت آموزی به کار ورزان آنان را برای اشتغال در طرح های خدماتی آماده کند.

‌وی افزود: این در حالی است که در دانشگاه و هنرستان ها نیز مهارت آموزی به نوجوانان و جوانان باید به صورت عملی مد نظر باشد تا یک دانش آموخته دانشگاهی پس از پایان تحصیلات مهارت شغلی مناسبی که منجر به ایجاد اشتغال و درآمد زایی در حرفه خاصی باشد، دارا باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: استاندار ایلام به توسعه مهارت آموزی در بخش خدمات تاکید زیادی دارد زیرا می تواند منجر به صادرات فنی مهندسی و کارگران متخصص در این حوزه به کشور عراق باشد.

دکتر عباسی به اختصاص تسهیلات مشاغل خانگی و اشتغالزایی تبصره ۱۶ اشاره کرد و افزود: ۱۲هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم بهره، ظرفیت مناسبی برای توسعه اشتغال در استان است که باید جذب و منجر به ایجاد شغل شود.

وی بر ضرورت مهارت آموزی بر اساس فناوری نوین و دانش بنیان برای تربیت کارگران ماهر تاکید کرد.

در ادامه امیر میمنت معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۳ درصد کارآموزان فنی و حرفه ای دانش آموخته دانشگاه هستند، گفت: بخش خدمات کشور با کمبود نیرو ماهر مواجه است.

وی در ادامه گفت: طرح استاد و شاگردی از گذشته های دور مطرح بوده و عملیاتی شدن آن برای مهارت آموزی در بخش های مختلف به ویژه خدمات نیاز است.

وی افزود: اکنون در کشورهای توسعه یافته این شیوه استفاده شده و مورد توجه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تاکید کرد: سرمایه گذاری در بخش فنی و حرفه ای و تربیت مربی باید با دقت بیشتر صورت گیرد تا از این ظرفیت به شکل هدفمند استفاده کنیم.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است