استانداری ایلام

امدادگری استاندار ایلام در مسیر اربعین ...

امدادگری استاندار ایلام در مسیر اربعین ...

امدادگری استاندار ایلام در مسیر اربعین ...

 امدادگری استاندار ایلام در مسیر اربعین ...

استاندار ایلام که روز معارفه اش مصادف با برگزاری کنگره بزرگ سرداران و ۳۰۰۰ شهید والامقام استان شد امروز بعد از گذشت ۹ ماه در حال برگزاری مراسم باشکوه اربعین سیدالشهداء علیه السلام است. وی در این مدت موضوع اربعین را بعنوان یک اولویت مهم و اساسی در دستور کار دولت سیزدهم در استان قرار داده بود امروز در مسیر اربعین حاصل تلاش ها و زحمات خود و همکارانش را در برگزاری باشکوه مراسم اربعین می بیند.

و استاندار ایلام در این مسیر خطیر خستگی ناپذیر ظاهر شده و علی رغم مشکلات فراوان مالی و عدم اختصاص بودجه‌ اربعین، تاکنون قریب ۸۰۰ میلیارد تومان صرف ایجاد زیرساخت‌های اربعین و هموار سازی مسیر تردد زوار نموده است. 

کارهای جهادی و ماندگاری که به گفته مسئولان ارشد کشوری مادامی که از زیرساخت های اربعین استان بازدید داشتند حجم آن را در بازه زمانی بسیار کوتاه قابل تقدیر و ارزشمند ارزیابی کردند. در این راستا معاون اول رئیس جمهور پس از بازدید از زیرساخت های اربعین در استان چنین روایت می کند: استاندار ایلام در حوزه زیرساخت های اربعین در مدت چند ماه به اندازه چند سال کار کرده است.

از جمله اقدامات مهم و اساسی استاندار ایلام در وادی می توان به ایجاد زیرساخت‌های اربعین ازجمله چهار خطه نمودن مسیر ایلام به مهران بعد از سالها انتظار زوار، آماده سازی دو تونل مهم مسیر ایلام به مهران، ایجاد پل مهم صلواتی جهت رفع گره های ترافیکی مسیر ایلام به مهران، توسعه پایانه های مسافربری و پارکینگ ها و افزایش ظرفیت پذیرش به ۷۰ هزار خودرو، ایجاد بیش از ۲۰ هزار متر مربع سایبان، ایجاد زیرساخت آب برای ۳۰۰ هزار نفر در روز، ایجاد فضای مناسب برای اسکان بیش از ۷۰ هزار زائر در روز، تامین برق پایانه مرزی مهران، تدارکات و پشتیبانی قوی در خدمت رسانی به زوار در حوزه های مختلف و ... اشاره داشت.

و اکنون دو هفته مانده به اربعین شاهد سیل خروشان عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به سوی عتبات عالیات از طریق مرز عشق و دلدادگی مهران هستیم و شواهد گویای برگزاری یک اربعین باشکوه و بی سابقه در استان ایلام حکایت دارد. در این زمینه آماده سازی زیرساخت های اربعین و اشتیاق بالای زوار بعد از دو سال شرایط کرونایی و  میزبانی شایسته و مثال زدنی ایلامی های مهمان نواز باعث شده تا مراسم اربعین ۲ هفته زود تر از موعد مقرر شروع شود. 

از نکات جالب توجه در مراسم اربعین امسال استقرار ستاد اربعین استان در شهر مرزی مهران به دستور استاندار ایلام بود. البته وی در این زمینه خود پیشگام بوده است و زودتر از همه در مرز بین‌المللی مهران مستقر شده است و از آنجا فرماندهی واحد اربعین را به دست گرفته است.

رایزنی های موفق دیپلماتیک استاندار ایلام با همتایان خود در کشور عراق به ویژه با استاندار واسط و دیدار با استاندار کربلا برای ایجاد تسهیل در تردد زوار، بازدید از پایانه مرزی زرباطیه عراق و همچنین بازدید استاندار واسط از پایانه مرزی مهران و ... نیز در رفع موانع مشکلات زوار در آن سوی مرز موثر بوده است. به عبارتی استاندار ایلام بعنوان رئیس ستاد اربعین استان ایلام همزمان مدیریت اوضاع در آن سوی مرز را هم در برنامه‌های روزانه و لحظه ای خود قرار داده است.

دکتر بهرام نیا این روزها با برنامه ریزی فشرده از جمله، پایش مستمر مسیر های اربعین استان، پایش و رصد پایانه های مسافربری و نظارت بر نرخ کرایه در مرز مهران، نظارت بر وضعیت پذیرایی و اسکان زوار، پایش مستمر وضعیت آب و برق و گاز و مخابرات زوار، مانیتورینگ اربعین در استان و مرزهای اطراف، مدیریت وضعیت گرمای مهران و ایجاد تمهیدات لازم برای خنک سازی محیط و مسیر زوار و ... برگزاری نشست های ستاد، قرارگاه و کارگروه های تخصصی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی در تلاش است اربعینی ارزان، راحت و امن را برای زوار رقم بزند. و امروز اهتمام جدی استاندار ودقت نظر و نظارت مستمر وی در اربعین موجب آسایش خاطر برای زوار شده است. 

نکته جالب توجه در دقت نظر و حسن توجه استاندار ایلام به امور اربعین‌ را می توان در کمک وی به یک زائر نوجوانان که دچار گرمازدگی شده بود، دید. مادامیکه در جریان بازدید میدانی دکتر حسن بهرام نیا در ارتباط با امور اربعین یک زائر نوجوان دچار گرمازدگی می شود با واکنش فوری استاندار ایلام مواجه می گردد و وی در نقش یک امدادگر برای آن زائر نوجوان ظاهر می شود و بلافاصله با ورود به صحنه دستور می دهد تا اکیپ پزشکی به موقع حاضر شود و مراحل درمان این زائر را انجام دهند.

🗓️ | چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
«ایــــــــــلام پایتخت خادمــــــین سیــــــدالشـــــهداء(ع)»
@IlamProvince_news

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است