استانداری ایلام

به مناست روز جهانی استاندارد انجام گرفت : معاون استاندار با مدیرکل و کارکنان اداره کل استاندارد دیدار کرد

سعید هژبری معاون استاندارایلام : اجرای قانون تقویت و توسعه استاندارد موضوعی الزام آور برای همه سازمانها است

سعید هژبری معاون استاندارایلام : اجرای قانون تقویت و توسعه استاندارد موضوعی الزام آور برای همه سازمانها است

به مناست روز جهانی استاندارد انجام گرفت :

معاون استاندار با مدیرکل و کارکنان اداره کل استاندارد دیدار کرد

سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداردر دیدار با مدیرکل استاندارد ایلام  که همراه با بازدید میدانی از کارگاهها و اتاقهای آزمایشگاهی این اداره کل انجام گرفت ضمن تبریک میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت و تقارن آن با روز جهانی  استاندارد تصریح کرد: مقوله استاندارد واستاندارد سازی ضامن کیفیت کالا و خدمات است که باید باجدیت دنبال شود

 وی تاکید نمود: اجرای قانون تقویت و توسعه استاندارد موضوعی الزام آور برای همه سازمانها است و  تمامی  دستگاه ها موظف به انجام دقیق قوانین  استاندارد هستند

معاون استاندار با اشاره به  رشد سهم صادرات غیر نفتی کشور گفت: افزایش مبادلات تجاری ایران با سایر کشورها فقط با رعایت استانداردها و ارتقاء سطح کیفی محصولات داخلی امکان پذیر است که با تلاش  و همت و رعایت استانداردها میتوان ضمن ورود به بازارهای جدید با اطمینان بیشتری در  آن رقابت کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام :  با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ استفاده از کاالهای با کیفیت و دارای نشان استاندارد ایرانی در میان اقشار مختلف جامعه، یکی از مهمترین اولویت ها را توجه جامعه به سلامت و امنیت برشمرد و توجه به ایجاد فرهنگ استاندارد را یکی از راهکارهای آشنایی مردم با مقوله استانداردسازی عنوان کرد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و اهمیت پویایی چرخه تولید، تشویق و ترغیب جامعه به استفاده از کالای با کیفیت ایرانی را مهم و اهمیت این موضوع را در نامگذاری سال های اخیرتوسط مقام معظم رهبری دانست.

هژبری خاطرنشان کرد ارتقاء جایگاه سازمان ملی استاندارددر کشور ، ناشی از نگاه و عزم جدی متولیان برای ارتقاء سطح کیفی محصوالت تولید داخل دانست و  یکی از شروط مهم حضور کالای ایرانی در بازارهای دنیا ورقابت با محصوالت مشابه، رعایت استانداردهای ملی و بین المللی است.

معاون عمرانی استانداربا بیان اینکه  پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان صنعتی امروز و به موازات آن افزایش کالاها و اجناس متنوع و گوناگون، اهمیت کیفیت و مرغوبیت کالا را نسبت به گذشته صدچندان کرده است گفت :امروز مردم  هر کالایی را به راحتی خریداری نمی‌کنند و به سراغ کالاهایی می‌رودند که از لحاظ کیفیت و مرغوبیت بهترین باشد و نیازهای آنها  را به خوبی تأمین نماید. در واقع مهم‌ترین عامل تنظیم بازار داخلی یا خارجی، مطلوبیت کالایی است که مصرف‌کننده خریداری می‌نماید و  کیفیت کالا را بر هر چیزی حتی قیمت مقدم می‌شمرد.

این مقام مسئول گفت : استفاده از کالاهای غیراستاندارد موجب تلفات جانی و داغدار شدن خانواده ها  و خسارت‌های مالی و روانی فراوان می‌شود و براین اساس دستگاههایی که به مردم خدمات رسانی می دهند باید استاندارد های لازم و مرغوبیت کالاهای ارائه شده رعایت شود و اعتماد مردم را به استاندارد بودن کالاهای ایرانی در بین مردم فراهم سازیم .  

معاون عمرانی استاندار ضمن تقدیراز فعالیت های اداره کل استاندارد ایلام ، به نقش موثر و کلیدی استاندارد در رونق تولید اشاره و اظهار کرد :  در راستای اولویت بهبود وضعیت اشتغال در استان، جلوگیری از فعالیت متخلفان به منظور تولید کالای بی کیفیت مورد تاکید است .

در ادامه نیز مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به فعالیت اداره کل استاندارد گفت: در شش ماه سال جاری تعداد 2498 مورد  بازرسی از مراکز محتلف استان  ایلام  انجام شده است.

 همتی  مدیر کل استاندارد ایلام  گفت : طی بازرسی های انجام شده از این مراکز تعداد 405 مورد نمونه برداری از تولیدات آنها انجام شده است

وی افزود : همچنین در این مدت 39 پروانه کاربرد علامت استاندارد در حوزه های مختلف غذایی ، شیمیایی و مصالح ساختمانی در استان صادر شده است .

مدیر کل استاندارد استان ایلام اضافه کرد 34 مورد گواهی تاییدیه تجهیزات شهربازی در سطح استان را از دیگر فعالیت های انجام شده در چهار ماه گذشته ذکر کرد .

همتی با بیان اینکه در طول شش ماه اول سال جاری 583 جایگاه نازل های سوخت آنها مورد آزمون قرار گرفته اند ، گفت : بطور معمول هر نازل سوخت هر 4 ماه یکبار کنترل می شود که طی آن مواردی شامل سالم بودن پمپ بنزین از لحاظ فنی و دقت لیتر تحویلی مورد بررسی قرار می گیرد .

مدیر کل استاندارد ایلام گفت : بازرسی های این اداره کل توسط کارشناسان خبره و متخصص  و به شکل سرزده صورت می گیرد و با متخلفین برخورد قانونی می شود .

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است