استانداری ایلام

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت:

مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان ضروری است

مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان ضروری است

مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان ضروری است
❑‌ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و معابر باید به گونه‌ای اقدام کرد که دسترسی به آنها برای افراد معلول همچون سایر افراد فراهم باشد.
| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، سعید هُژبری در نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی و شورای سالمندان استان ایلام افزود: باید بهینه‌سازی امکانات جامعه در بخش‌های مختلف برای همه اقشار (به‌ویژه معلولان) در اولویت برنامه‌های مسئولان باشد.
هژبری، عمده مشکلات معلولان را مربوط به شبکه معابر و مبلمان شهری دانست و تصریح کرد: اگرچه فعالیت شخص معلول در پی ایجاد نقص و ناتوانی در زندگی کاهش می‏‌یابد اما از آنجا که این یک ویژگی شخصی نبوده، با مناسب‌سازی محیط زندگی می‏توان تا حد زیادی به مشارکت بیشتر این قشر در عرصه‏‌های اجتماعی کمک کرد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از فضاهای شهری برای این افراد بطور مستقل و بدون کمک دیگران قابل استفاده نیست، تاکید کرد: مناسب‌سازی معابر، ورودی ادارات، اماکن عمومی و خصوصی برای تردد آسان معلولان یک نیاز ضروری است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، نصب تابلوی محل تردد معلولان در اماکن عمومی را ضروری دانست و ادامه داد: در اماکن مورد نیاز باید به تعداد کافی برای خودروهای جانبازان و معلولان، پارکینگ ایجاد شود.
وی، اجرای نشریه ۲۴۶ سازمان برنامه را الزامی دانست و تاکید کرد: باید ساز و کاری فراهم شود که هیچ پروانه ساخت و سازی بدون پیوست مناسب‌سازی صادر نشود و تمام نقشه‌ها شامل مناسب‌سازی و استاندارد سازی شوند.
معاون استاندار ایلام، دسترسی آسان به خدمات عمومی را حق طبیعی و انسانی تمام شهروندان دانست و تصریح کرد: مساجد، امام‌زادگان ، بانک‌ها، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها و اداراتی که بیشترین مراجعه سالمندان را دارند، باید توجه ویژه و بیشتری به مناسب‌سازی داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش، خواستار توجه به نیازهای سالمندان در حوزه مبلمان شهری شد و گفت: اگرچه اکثریت جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند اما روند جمعیت کشور به گونه‌ای پیش می‌رود که نیازمند برنامه‌ریزی برای آینده هستیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بستر شهر باید به گونه‌ای باشد که سالمندان، جانبازان و معلولان بتوانند حق دسترسی آسان به خدمات را داشته باشند و هر گونه اقدام در این زمینه ارزشمند است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است