استانداری ایلام

پیام استاندار ایلام به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی

استاندار ایلام به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی پیام تبریک صادر کرد

استاندار ایلام به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی پیام تبریک صادر کرد

پیام استاندار ایلام به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی
 استاندار ایلام به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی پیام تبریک صادر کرد
 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، متن پیام دکتر حسن بهرام‌نیا به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
۲۴ لغایت ۳۰ آبان‌ماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نام‌گذاری شده است و این هفته فرصتی مغتنم برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است.
بی‌شک اهمیت کتاب تا بدان‌جاست که خداوند متعال کلام وحی و نورانی خود را در دل کتابی ارزشمند و در قالب معجزه‌ای راهگشا به نام قرآن کریم بر نبی‌اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) بر عالم نازل کرد و همه را به پیروی از آن دعوت نمود و بشارت داد که یکی از تضمین‌های سعادت جامعه بشری همین کتاب مقدس و آسمانی است.
در این راستا جامعه و فرهنگ ایرانی اسلامی در همه اعصار و قرون توجه ویژه‌ای به مقوله کتاب داشته و مطالعه، خواندن و دانستن همواره در نزد آنان امری تعالی‌بخش بوده است. واضح است که نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی، نیازمند مشارکت و توجه همه اقشار جامعه است.
امید است در این زمینه همه متولیان امر، برنامه‌ریزان فرهنگی، مسئولان، نهادهای مرتبط، علاقه‌مندان و اندیشه ورزان با همکاری، هم‌افزایی و برنامه‌ریزی در راستای تقویت فرهنگ مطالعه، افزایش سرانۀ فضای کتاب‌خانه‌ها و اماکن فرهنگی در استان، افزایش سرانۀ مطالعه در طبقات مختلف اجتماعی و ایجاد علاقه‌مندی نسبت به کتاب و کتابخوانی در بین کودکان، نوجوانان و جوانان از طریق تعریف برنامه‌های متناسب تلاش کنند تا شاهد تقویت بنیان‌های آموزشی، نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و پرورش نسلی کتابخوان باشیم.

اینجانب در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کتابداران و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، تلاش تمامی افرادی که به هر نحوی در مسیر روشن ارتقا فرهنگ مطالعه و نشر و ترویج کتابخوانی گام بر می‌دارند ارج نهاده و فرارسیدن هفته‌ی کتاب، کتابخوانی و کتابدار را به همه صاحبان قلم، نویسندگان، اندیشمندان، اصحاب رسانه، دست‌اندرکاران و تلاشگران چاپ و نشر کتاب، کتابخوانان و کتابدوستان و مردم فرهیخته استان ایلام تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیق روز‌افزون فعالان این عرصه مهم را در ترویج علم و فرهنگ از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

حسن بهرام‌نیا
استاندار ایلام

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است