استانداری ایلام

سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی

زلزله پديده اي طبيعي است و اگر برای مقابله با آن آگاهی نداشته باشیم خسارات مالی و تلفات جانی زیادی خواهیم داشت

زلزله پديده اي طبيعي است و اگر برای مقابله با آن  آگاهی نداشته باشیم خسارات مالی و تلفات جانی زیادی خواهیم داشت


معاون استاندار ایلام : 
زلزله پديده اي طبيعي است و اگر برای مقابله با آن  آگاهی نداشته باشیم خسارات مالی و تلفات جانی زیادی خواهیم .

  مهندس سعید هژبری معاون امور عمرانی استانداری در مراسم ۸ آذر در بیست و چهارمین مانور زلزله و ایمنی که در دبیرستان پسرانه شهید بهشتی شهر ایلام  برگزار شد اظهار داشت  : چگونگی مقابله با پدیده زلزله بستگی به عملکرد مسئولین و مردم در قبل ، حین و بعد ان دارد که اگر در این راستا خوب کام برداریم بی شک شاهد کاهش خسارت های جانی و مالی خواهیم بود 

معاون استاندار گفت : با توجه به اینکه کشور ما روی خط زلزله  قرار دارد و جز ده کشور زلزله خیز در جهان به شمار میآید و همواره بر اثر بروز سوانحی چون سیل، زلزله، خشک سالی، توفان و غیره، خسارات جانی و مالی  قابل توجهی به کشور وارد آمده است زنگ خطر برای ماست .

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت :   زلزله پدیده ای است طبیعی، که یکی از عوامل بروز حوادث پیش بینی نشده در سطح جوامع می باشد وحدود   ۹۰ درصد خاک کشور مستعد برای زلزله است  . 

وی با بیان اینکه بشر تاکنون نتوانسته زلزله را پیش بینی نماید و از طرفی با افزایش بی رویه جمعیت، ساخت و سازهای شهری و گسترش آن ها تا حاشیه شهرها بدون برنامه ریزی مناسب و در نظر گرفتن تمهیدات و قوانین لازم در صورت وقوع زلزله  مشکلات حادی برای جامعه ما بوجود خواهد آمد .


این مقام مسئول گفت : با برگزاری چنین مانورهایی باعث ایجاد زمینه های مناسب در جهت ارتقاء سطح آگاهی مردم و فرهنگ سازی مناسب برای واکنش صحیح در زمان زلزله می تواند بسیار مفید واقع شود.

معاون عمرانی استاندار اظهار داشت : در جهت آگاه سازی و آمادگی آحاد جامعه با پدیده زلزله، توجهی ویژه به چگونگی عملکرد در قبل، هنگام و بعد از وقوع زلزله باید داشته باشیم و بدین منظور،  آموزش دانش آموزان به عنوان نسل  آینده این کشور در گرو نحوه عملکرد آنان در برابر حوادث طبیعی است و این آموزش ها سرلوحه فعالیتهای خود قرار داده و از طرفی مسئولین نیز  با طراحی مانور زلزله و ایمنی سعی نمایند که گامی مؤثر در راستای افزایش آمادگی بیشتر  دانش آموز بردارند . 

هژبری در پایان اهداف اهداف مانور زلزله و ایمنی از جمله کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله بوسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی؛ایجاد آمادگی برای انجام واکنشهای صحیح و سریع در برابر زلزله افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده های طبیعی اشاره تشریح نمود.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است