استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست مشترک با استاندار بابل:

ظرفیت های بالای کشاورزی و گردشگری ایلام و بابل فرصتی مغتنم برای توسعه صادرات بین دو استان است

ظرفیت های بالای کشاورزی و گردشگری ایلام و بابل فرصتی مغتنم برای توسعه صادرات بین دو استان است

استاندار ایلام در نشست مشترک با استاندار بابل:
❑‌ ظرفیت های بالای کشاورزی و گردشگری ایلام و بابل فرصتی مغتنم برای توسعه صادرات بین دو استان است

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام امروز پنجشنبه ۶ بهمن ماه در نشست مشترک با استاندار بابل و در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه بین استان های ایلام و بابل عراق گفت: از اینکه توفیقی حاصل شد تا زمینه دیدار دو هیئت عالی رتبه استان ایلام و بابل فراهم شود، بسیار خرسندیم. 

وی استان بابل را مهد تاریخ و تمدن عنوان کرد و گفت: این استان از سابقه درخشانی در حوزه مذهبی و دینی است و بزرگان دینی زیادی در این استان پرورش یافته اند.

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت‌های استان بابل عراق اظهار داشت:  استان بابل سرشار از ظرفیت‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و تاریخی است و با توجه به وجود ظرفیت های فوق العاده دو استان باید از این فرصت در راستای توسعه مراودات تجاری و صادرات بهره برد. 

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های خوبی در استان ایلام برای مراودات در حوزه‌های اقتصادی، گردشگری، دامداری، صنعتی، بهداشتی و درمانی وجود دارد و امیدواریم در قالب تفاهم نامه این همکاری ها منجر به توسعه هر دو استان شود.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اهمیت «گردشگری سلامت» و آمادگی برای همکاری با استان بابل، در این رابطه افزود: با توجه به وجود فوق تخصص‌های متفاوت در کشور ایران و هزینه‌های درمان، استان ایلام از آمادگی برای برقراری «گردشگری سلامت» دارد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های علمی استان ایلام و تحصیل دانشجویان عراقی در استان ایلام گفت: انجام تحقيقات پژوهشی مشترک در حوزه‌های مختلف می‌تواند از جمله محورهای همکاری‌های دوجانبه باشد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های حوزه راهسازی استان ایلام نیز اضافه کرد: در حوزه های شهرسازی و راهسازی نیز این آمادگی وجود دارد تا این تجارت در اختیار استان بابل قرار گیرد.

دکتر بهرام نیا همچنین با اشاره به وجه مشترک دو استان ایلام و بابل و وجود نهالستان‌های متعدد، از استاندار بابل خواست تا ضمن تبادل لازم برای بهره‌وری محصولات، در جهت مبارزه و جلوگیری از ریزگردها نیز تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی در پایان با اشاره به کنگره عظیم اربعین حسینی نیز بیان کرد: استان ایلام و مرز مهران بعنوان دروازه عتبات عالیات در طول سال، شاهد تردد زوار ایرانی و عراقی است و می توان از این فرصت در راستای تقویت حوزه مذهبی دو استان نیز استفاده کرد.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است