استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست با اعضای شورای سیاستگذاری هشتمین جشنواره رسانه ای ابودز استان ایلام

رسانه‌های ایلام در مقیاس ملی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند

رسانه‌های ایلام در مقیاس ملی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند

استاندار ایلام در نشست با اعضای شورای سیاستگذاری هشتمین جشنواره رسانه ای ابودز استان ایلام
❑‌ رسانه‌های ایلام در مقیاس ملی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند/ جریان سازی برای حل مسائل بومی استان اولویتی اساسی است/ صدا و سیما و رسانه های ایلام در حوزه امید آفرینی خوب عمل کردند/ هزینه در حوزه «رسانه» سرمایه‌گذاری است/ جهادتبیین، روشنگری و امیدآفرینی سرلوحه کار رسانه ها باشد

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام روز سه‌شنبه دوم اسفند ماه در نشست با اعضای شورای سیاستگذاری هشتمین جشنواره رسانه ای ابودز استان ایلام با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند استان ایلام در حوزه رسانه، گفت: ایلامیان علیرغم جمعیت کم و محدودیت جغرافیایی، اما در مقیاس ملی در حوزه رسانه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و از نظر فرهنگی، تحلیل، تبیین و خبر نقش خود را بخوبی ایفا کردند.

وی با اشاره به رسالت اصلی این جشنواره‌ افزود: باید تلاش کرد تا در قالب این جشنواره‌ها میزان رویش‌ها بر ریزش‌ها پیشی بگیرد.

دکتر بهرام نیا در ادامه با اشاره به موافقت رهبر فرزانه انقلاب با عفو و تخفیف مجازات متهمان و محکومان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: این حکم پدرانه مقام معظم رهبری در سطح کشور از نظر مقام قضایی در کل دنیا بی‌بدیل است و در جایگاه پدری دلسوز برای جامعه هستند، لذا با نصب العین قرار دادن بیانات رهبر فرزانه انقلاب باید در جهت افزایش رویش ها تلاش کنیم.

دکتر بهرام نیا در ادامه با اشاره به کارکرد رسانه‌ها نیز گفت: امروز فضای رسانه حرف اول می‌زند، البته صداوسیما نقش خود را به درستی ایفا کرده است، اما محدودیت‌هایی دارد، در حالی که در فضای مجازی و دیجیتال با استفاده از گوشی‌های هوشمند دسترسی به اخبار در هر نقطه و مکان جغرافیایی امکان پذیر است، اگر چه صداو سیما مخاطبین خود را نیز دارد.

وی با بیان اینکه در قضایای اخیر دشمن تمامی تلاش خود را برای براندازی نظام بکار گرفت، گفت: دشمن با استفاده از همه امکانات و با عملیات ایذایی عده‌ای، امنیت کشور را مورد لطمه قرار دادند که برگرفته از جبهه برانداز متحد دشمن و در رأس آن آمریکا بود که با همدلی مردم و نقش پدرانه رهبر فرزانه انقلاب این دسیسه دشمن خنثی شد.

وی در ادامه با تأکید بر سرمایه‌گذاری در حوزه رسانه و مجازی گفت: سرمایه‌گذاری در این حوزه امری پسندیده و عالمانه است تا از این طریق ضمن انتقال تجربیات از خلاقیت ها و استعدادهای درخشان و برتر نیز حمایت شود و عرصه برای حضور جوانان فراهم شود.

وی در ادامه از رسانه ها خواست تا جریان‌سازی در حوزه حل مسائل بومی استان را مدنظر داشته باشند و در این زمینه لازم است تا مسأله‌محور به موضوعات ورود پیدا کرد تا جریان‌سازی بومی در استان رخ دهد.

وی در ادامه با اشاره به سرفصل های جشنواره به اهمیت جهاد تبیین و امیدآفرینی در جامعه تاکید کرد و گفت: دشمن همواره برای ایجاد یأس و ناامیدی از هیچ تلاشی دریغ نمی کند و لازم است این خلا با تبیین دستاوردها و روشنگری و اطلاع رسانی آنها به مردم از طریق رسانه ها انجام شود.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: ایران اسلامی علیرغم همه فشارها، تحریم‌ها و تهدیدات امروز در عرصه‌های مختلف علمی، علوم فضایی، پزشکی و هسته ای پیشرفت های قابل توجهی داشته و حایز رتبه‌های برتر در برخی بخش‌ها نیز شده است. در سراسر استان از شمال تا جنوب استان نیز مصادیق فراوانی وجود دارد که اطلاع رسانی هر کدام از آنها باعث ایجاد امید در جامعه می شود که از جمله آنها می‌توان به پروژه‌های نفت و گاز، عمرانی، مراکز صنعتی جدید از جمله تولید فیلتر تصفیه آب اشاره کرد که در گذشته از کشور آلمان وارد کشور می‌شد اما امروز به دست جوانان همین استان در شهر ایوان در حال تولید است. 

وی در ادامه با ابراز رضایت از عملکرد صداوسیمای مرکز ایلام در راستای امیدآفرینی در ایام پیش رو گفت: عملکرد صدا و سیما در حوزه امیدآفرینی و انتشار گزارش های مصداقی در سطح استان قابل تقدیر است. 

وی در پایان با اشاره به داوری آثار جشنواره نیز گفت: مجموعه هییت داوران افراد زبده‌ای هستند که از مزیت‌های جشنواره است.

🗓️ | سه شنبه ۲ اسفند  ۱۴۰۱

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است