استانداری ایلام

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام:

همه طرحهای توسعه‌ای و اقتصادی استان دارای پیوست زیست محیطی هستند/ برای حفظ محیط زیست از هیچ کوششی دریغ نشود

همه طرحهای توسعه‌ای و اقتصادی استان دارای پیوست زیست محیطی هستند/ برای حفظ محیط زیست از هیچ کوششی دریغ نشود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام:
❑‌همه طرحهای توسعه‌ای و اقتصادی استان دارای پیوست زیست محیطی هستند/ برای حفظ محیط زیست از هیچ کوششی دریغ نشود  

📲|به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، مهندس سعید هژبری  روز دوشنبه ۲۸ فروردین  ۱۴۰۲ در بازدید از طرح میدان گازی بانکول اظهار کرد:  همه طرح های توسعه ای و اقتصادی باید ملاحضات زیست محیطی، اجتماعی و ملاحظات حفظ جنگل کاری و مراتع را  در آن کاملا رعایت شده باشد. 

وی خاطر نشان کرد: حفظ و صیانت از محیط زیست در ابعاد مختلف امری پسندیده است و باید همه مسئولین استان، سازمانهای مردم نهاد و سایر گروه‌ها با مشارکت هم در راستای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کوشا باشیم.

هژبری با بیان اینکه پروژه حفاری برای استخراج گاز در منطقه   بانکول می تواند شرایط ویژه ای در بحث صعنت و اشتغال در منطقه در برداشته باشد، یادآورشد: مسئولین شرکت ملی نفت و گاز کشور در خصوص اجرای طرح درخت کاری و تقویت آن و کاشت ۱۰ هزار  نهال درخت بلوط در کنار طرح های توسعه ای را در اولویت کاری خود قرار دهند.

 معاون هماهنگی امور استاندار ایلام تصریح کرد: حفظ محیط زیست، جنگل ها و مراتع در اولویت است و امروز از ۷/۸ دهم هکتار سرانه فضای سبز برای هر نفر در کشور ، استان ایلام با یک هکتار برای هر نفر یکی استانهای برتر در حفظ منابع طبیعی ،و محیط زیست می باشد و این نشان دهنده توجه مسئولین استان و مشارکت و همراهی سازمانهای مردم نهاد در حفظ جنگل ها ، مراتع و منابع طبیعی است.
 
هژبری بیان کرد: طبیعت برای همه و حتی آیندگان است و برای حفظ آن از هیچ کوششی دریغ نباید کرد، منتهی برای فراهم کردن بستر رشد توسعه، صنعت  و اشتغال پایدار باید از منابع زیرزمینی استفاده شود و ما موافق توسعه و اشتغال پایدار در استان هستیم، اما با رعایت قانون و مقررات محیط زیست و منابع طبیعی باید طرح ها و پروژه های عمرانی دارای پیوست زیست محیطی باشند.

معاون استاندار ایلام  گفت: امیدوارم این مقررات همراه با راهکار مناسبی برای اصلاح وضعیت فعلی باشد و بتوانیم از  منابع غنی خدادادی استان برای خدمت بهتر به مردم و توسعه صنعت و اشتغالزایی جوانان منطقه را مهیا کنیم تا بتوانیم  بهره لازم را برای توسعه استان داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با قدردانی از دغدغه مدیران دستگاه های متولی محیط زیست و  اعضای سازمان های مردم نهاد و طبیعت دوست، گفت: برای چگونگی فعالیت این پروژه در منطقه بانکول هفته آینده جلسه ای با حضور مسئولین استانی با مسئولین نفت و گاز کشور تشکیل خواهد شد.

🗓️ دوشنبه ۲۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۲

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است