استانداری ایلام

استاندار ایلام

بازارچه‌های سه‌گانه‌ی مرزی استان ایلام در رونق اقتصادی کشور و تثبیت جمعیت مرزنشینان اثرگذار است

بازارچه‌های سه‌گانه‌ی مرزی استان ایلام در رونق اقتصادی کشور و تثبیت جمعیت مرزنشینان اثرگذار است

⭕️ درخواست‌های مهم استاندار ایلام در نشست مشترک استانداران با روسای نمایندگی‌ها و سرکنسول‌گری‌های ایران در خارج از کشور با وزرای کشور و امورخارجه 

استاندار ایلام:
✔️ بازارچه‌های سه‌گانه‌ی مرزی استان ایلام در رونق اقتصادی کشور و تثبیت جمعیت مرزنشینان اثرگذار است/شهرک‌های صنعتی میان دو کشور ایران و عراق در مرزهای استان ایجاد می‌شود 

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا روز سه‌شنبه ۹ خردادماه ۱۴۰۲ در نشست مشترک استانداران با روسای نمایندگی‌ها و سرکنسولگری‌های ایران در خارج از کشور که با حضور دکتر وحیدی وزیرکشور و دکتر امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه در محل وزارت امورخارجه برگزار شد، حضور یافت.

استاندار ایلام در این نشست، ضمن ارایه‌ی گزارشی از وضعیت استان در حوزه‌های مختلف، بر استفاده از ظرفیت‌های عمده‌ی همسایگی با سه استان دیالی، واسط و میسان عراق تاکید کرد.

وی در ادامه خواستار گشایش بازارچه‌های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله‌ی شمالی شد و تاکید کرد: بازگشایی این  بازارچه‌ها می‌تواند در رونق اقتصادی، صادرات و اشتغال‌زایی و همچنین تثبیت جمعیت در مناطق مرزی بسیار موثر باشد.

دکتر بهرام‌نیا در ادامه خواستار ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین دو کشور ایران و عراق در استان‌های واسط و میسان شد و گفت: امیدواریم هر چه زودتر شاهد ایجاد  زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی مشترک باشیم که می‌تواند برای تقویت، توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی و ارتقا درآمد مرزنشینان موثر باشد.

دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور‌خارجه و محمدکاظم آل‌صادق سفیر ایران در کشور عراق نیز در این نشست با اشاره به مطالبات استاندار ایلام، اظهار داشتند: در این خصوص با مقامات کشور عراق در ارتباط با بازگشایی سه مرز چیلات، چنگوله و هلاله‌ی شمالی رایزنی لازم انجام می‌شود.

در ادامه معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه و  سفیر ایران در کشور عراق با اشاره به صحبت‌های استاندار ایلام عنوان داشتند: امیدواریم بتوانیم با بازگشایی این بازارچه‌ها شاهد افزایش مراودات مرزی و رونق صادرات باشیم.

همچنین در این نشست عنوان شد که هم‌اکنون مقدمات برقراری نشست بین مقامات مسئول عراق، سفارت ایران و استاندار ایلام برای تحقق این مهم فراهم شده است.

🗓️ | سه‌شنبه ۹ خردادماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است