استانداری ایلام

استاندار ایلام در نشست شورای اشتغال استان:

پیشی گرفتن ایلام از تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۱، علاوه بر افزایش میزان تعهد اشتغال ایلام در سالجاری موجب افزایش سهم تسهیلات این استان در سال ۱۴۰۲ شد

پیشی گرفتن ایلام از تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۱، علاوه بر افزایش میزان تعهد اشتغال ایلام در سالجاری موجب افزایش  سهم تسهیلات این استان در سال ۱۴۰۲ شد

(بخش دوم)


📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام امروز شنبه ۱۳ خرداد ماه در نشست شورای اشتغال استان که با حضور بسطامی، نماینده مردم استان در مجلس و نماینده مجلس در شورای عالی اشتغال کشور و استان برگزار شد، گفت: یکی از کارگروه‌ها و نشست‌های مهم استان در راستای ایجاد اشتغال، کارگروه اشتغال استان بوده که از بسیار مهم و دارای اولویت‌ است.

 وی در ادامه افزود: اعضای کارگروه اشتغال استان با تمام توان برای تحقق تعهد اشتغال استان برنامه‌ریزی و بصورت راهبردی برای دستیابی به این مهم تلاش کنند.

وی، یکی از مهمترین دغدغه‌های ریاست‌ محترم جمهور را ایجاد اشتغال برای جوانان عنوان و اظهار کرد: با وجود اینکه کارگروه اشتغال استان و مدیران مربوطه تعهد اشتغال سال گذشته را محقق کردند، اما باید تلاش خود را دو چندان کنند که در سال جدید نیز تعهد اشتغال استان که حدود ۹ هزار شغل است محقق شود.

دکتر بهرام‌نیا ادامه داد: در همین رابطه و با تلاش‌های صورت گرفته، مقام اول تعهد اشتغال ایجاد شده و مقام دوم کاهش نرخ بیکاری در سال گذشته به استان ایلام رسید؛ تعهد اشتغال در سال گذشته ۶ هزار ۶۷۱ نفر بود که با کمک همه اعضای کارگروه و سایر دستگاه‌های مربوطه این رقم از مرز ۱۷ هزار نفر عبور کرد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: کاهش نرخ بیکاری استان نشان می‌دهد که این استان در مسیر ایجاد اشتغال موفق عمل کرده است، لذا اگر میزان تعهد اشتغال ایجاد شده ارتقا پیدا نمی‌کرد و سهم اشتغال استان کمتر از ۶ هزار بود، تعهد اشتغال برای سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا نمی‌کرد، لذا ارتقاء اشتغال به سه برابر در سال گذشته باعث شد تا استان ایلام بعنوان یک استان مستعد اشتغالزایی مطرح شود.

وی با بیان‌اینکه تلاش و کوشش کارگروه اشتغال استان باعث شد تا سهم اشتغال استان در سال جاری ارتقا پیدا کند، اضافه کرد: این موفقیت باعث شد علاوه بر افزایش میزان تعهد اشتغال، میزان تسهیلات اشتغالزایی در نظر گرفته شده برای استان در سال جاری هم افزایش یابد و کسب این مقام برای استان بسیار حائز اهمیت و مثبت بود.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: در سال جاری نیز باید با همه توان همچون سال گذشته برای تحقق سهم اشتغال استان تلاش کنیم و لازمه آن همراهی مردم، اصحاب رسانه و همه کسانی است که تریبون و جامعه مخاطب در اختیار دارند.

استاندار ایلام با بیان اینکه در هر شهرستان نیز کارگروه اشتغال شهرستان فعال است، گفت: دبیر این کارگروه در هر شهرستان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و ریاست این کارگروه در شهرستان‌ها بر عهده فرمانداران است؛ لذا فرمانداران، باید پاسخگوی عملکرد اشتغال شهرستان تحت مدیریت خود باشند و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بعنوان دبیر و هماهنگ کننده کارگروه اشتغال ایفای نقش می‌کند.

وی با بیان اینکه تعهد اشتغال استان، بین کل شهرستان‌های استان تقسیم شده است، اظهار کرد: در همین رابطه یک گروه ارزیاب متشکل از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عملکرد فرمانداری‌ها را مورد ارزیابی قرار دادند که در نتیجه دهلران رتبه اول و مهران رتبه دوم اشتغال را کسب کردند.

دکتر بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای شرکت‌های نفت و گاز استان برای ایجاد اشتغال، افزود: بخش قابل توجهی از اشتغال سال ۱۴۰۱ در شرکت های نفت و گاز استان رقم خورد، بطوریکه تعداد ۱۳ هزار و ۲۳۸ هزار نفر در حوزه نفت و گاز مشغول بکار هستند که ۵ هزار و ۵۱۴ نفر از این تعداد و معادل ۴۲ درصد اشتغال نفتی در سال ۱۴۰۱ محقق شده است.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: میزان افراد شاغل در شرکت پتروپالایش دهلران در سال ۱۴۰۰، یک هزار و ۳۵۰ نفر بوده که در پایان سال ۱۴۰۱ این تعداد به ۳ هزار و ۵۶۸ نفر ارتقا یافته که ۲ هزار و ۲۱۸ اشتغال در سال ۱۴۰۱ اضافه شده است‌، این در حالی است که تعداد ۱۰۰ اشتغال جدید در شرکت مینی ان‌.جی.ال در سال ۱۴۰۱ ایجاد شده است.

استاندار ایلام همچنین اضافه کرد: در شهرستان بدره و در سال ۱۴۰۱ نیز ۴۰۰ شغل جدید در شرکت خدمات مهندسی نفت کیش و لرزه‌نگاری چشمه شیرین ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: سامانه ثبت اشتغال‌ جدید از ابتدای اردیبهشت‌فعال شده است، افزود: هرگونه اشتغال جدید در این سامانه ثبت می شود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است