استانداری ایلام

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری

هرچه تولید صنایع دستی رونق بیشتری پیدا کند، اشتغالزایی بیشتر و آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد

هرچه تولید صنایع دستی رونق بیشتری پیدا کند، اشتغالزایی بیشتر و آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد

هرچه تولید صنایع دستی رونق بیشتری پیدا کند، اشتغالزایی بیشتر و آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد 
 
به مناسبت روز صنایع دستی در تاریخ 1402/3/20 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، به اتفاق مدیرکل  میراث فرهنگی وصنايع دستي و گردشگري و جمعي دیگر از مدیران  دستگاه هاي اجرايي مرتبط با اشتغال از بازارچه صنايع دستي در شهر ایلام بازديد كردند. 
این‌بازدید با هدف آشنايي با توانمندي هاي بانوان‌هنرمند استان،حمايت و همچنين بررسي مشکلات فعالين حوزه صنايع دستي برگزار شد. 
خانم الیاس پوریان در بازدید از کارگاه‌های فعال صنایع‌ دستی که به‌ مناسبت هفته صنایع‌ دستی برگزار شد، اظهار داشت: صنایع‌ دستی در این استان و به‌ ویژه شهرستان ایلام قدمت طولانی داشته و زنان هنرمند این دیار در این زمینه فعالیت چشمگیری داشته اند . 
مدیرکل اموربانوان و خانواده با اشاره به اینکه زنان کارافرین ، پیشرو در تولید محصولات صنایع‌دستی هستندگفتند : از بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار در این حوزه حمایت می کنیم چرا که هرچه تولید صنایع دستی رونق بیشتری پیدا کند، اشتغالزایی بیشتر و آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد.. 
در این بازدید، ضمن آشنايي با ظرفيت هاي صنايع دستي استان، مشکلات و درخواست هاي غرفه داران بررسي و درخصوص برخي موارد هماهنگي و پيگيري لازم صورت پذيرفت. 
در بازارچه صنايع دستي ، هنرهاي دستي و بومي نظيرساخت زيورآلات با سنگ هاي زينتي، تذهيب و معرق، کارگاه گلیم فرش و چرم دوزی و... فعال مي باشند كه اكثريت اين صنايع دستي توسط بانوان هنرمند توليد و به فروش مي رسد كه در اشتغال پايدار بانوان و همچنين معرفي صنايع دستي تاثير بسزايي  
دارد . صنایع دستي ایلام در ساليان اخير مورد توجه جدي قرارگرفته و در حال حاضر بانوان فعال اين حوزه در سطح استاني و ملي نيز فعاليت و بازار فروش دارند. 
الیاس پوریان ابراز امیدواری کرد با همکاری متولیان این حوزه، از تمامی ظرفیت‌ها برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های بدسرپرست استفاده شود. 
الیاس پوریان افزودند:  امیدواریم با شناسایی و رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات بانوان فعال در این حوزه، روند تولید صنایع‌ دستی رو به رشد و توسعه حرکت کند. 
لازم به ذکر است زنان کارآفرین در این شهرستان درصد بالایی از محصولات صنایع ‌دستی با هنرمندی زنان خلق می‌شود و سهم عمده‌ای از پیکره تولید را به خود اختصاص داده‌اند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است