استانداری ایلام

نعمت اله رحیمی مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام

گامی ماندگار در راستای توسعه‌ی مناطق روستایی

گامی ماندگار در راستای توسعه‌ی مناطق روستایی

نعمت اله رحیمی مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام
✔️گامی ماندگار در راستای توسعه‌ی مناطق روستایی
❑تعداد ۲۹ دهیاری استان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی استان به‌عنوان دستگاه اجرایی شناخته و تایید شدند

📲|به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، نعمت اله رحیمی مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام با بیان این مطلب اظهار داشت: مهلت ارسال فهرست دهیاری‌های مشمول که دارای دهیار تمام وقت با جمعیت ۱۰۰۰ نفر هستند تا پایان اردیبهشت‌ماه هر سال است، لذا به محض وصول دستور و به منظور حداکثر استفاده از مزایا و ظرفیت‌های تصویب‌نامه‌ی مربوطه، پیگیری‌های لازم از طریق فرمانداران محترم شهرستان‌ها به صورت مکتوب، تلفنی و بعضاً، حضوری به‌عمل آمده است. 

وی ادامه داد: این مزایا شامل؛ اختصاص اعتبار دولتی به دهیاری‌ها به صورت قانونی جهت تسریع در عمران و آبادانی روستاهای مشمول، به رسمیت شناخته شدن دهیاری‌ها به‌عنوان دستگاه اجرایی، تقویت اعتبارات آنان با توجه به مشکلات مالی و درآمدهای وصولی ناچیز روستاها، حداکثر بهره‌مندی از امکانات، منابع، نیروی انسانی و ماشین‌آلات دهیاری‌های مشمول، جهت ارائه‌ی خدمات مطلوب به روستائیان و انجام پروژه‌ها در حداقل زمان و با کیفیت مطلوب است. 

مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام گفت: نظر به این‌که بر اساس بند(الف) ماده‌ی(۳) آئین‌نامه‌ی مربوطه، مهلت ارسال فهرست دهیاری‌های تایید شده‌ی شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌یاستان توسط رئیس محترم شورا به وزارت کشور تا پایان خردادماه هر سال جهت بررسی و تایید نهایی می‌باشد، لذا پیگیری‌های لازم از طریق دبیرخانه‌ی شورای پیش گفته، معمول و موضوع موصوف در دستور کار این شورا قرار گرفته و نهایتاً تعداد ۲۹ دهیاری معرفی شده، مورد تایید و تصویب شورا قرار گرفت.

رحیمی بیان کرد: در نظر است طی مهلت زمانی باقی مانده و پس از ابلاغ صورتجلسه، اطلاعات دهیاران مشمول با امضاء استاندار محترم جهت اخذ شناسه(کد) موقت دستگاه اجرایی به وزارت کشور ارسال و سپس توسط وزارتخانه‌ی متبوع برای سازمان برنامه و بودجه کشور، ایفاد گردد.

 وی ابراز امیدواری کرد: تا پیش از سال مالی و ظرف دو ماه پس از اعلام وزارتخانه‌ی مذکور، نسبت به اختصاص ۲۹ شناسه اقدام گردد.

شایان ذکر است قانون درآمد پایدار و هزینه‌ی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مشتمل بر ۱۷ ماده و ۹ تبصره است که در مردادماه سال ۱۴۰۱ به استانداری ابلاغ شده است.

🗓️ | یکشنبه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۲ 
@ostandari_ilam
                        ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام 
🔸اخبار و رویداد‌های استانداری ایلام را در ص

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است