استانداری ایلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام:

فرآوری بلوط بصورت نیمه صنعتی در روستاها آغاز شود

فرآوری بلوط بصورت نیمه صنعتی در روستاها آغاز شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام:
❑ فرآوری بلوط بصورت نیمه صنعتی در روستاها آغاز شود

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، نشست هماهنگی برای فرآوری بلوط در استان روز دوشنبه ۲۹ به ریاست دکتر شهریار عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، امام جمعه و فرماندار ایوان و جمعی از مدیران متولی مرتبط با فرآوری بلوط برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در این نشست گفت: فرآوری بلوط بصورت نیمه صنعتی در روستاها آغاز  شود و به تدریج، این طرح فراگیر و اشتغالزایی قابل توجه‌ای را به دنبال دارد.

دکتر عباسی گفت: تعاون روستایی استان تجهیزات خط تولید نیمه صنعتی برای فرآوری بلوط را برای متقاضیان با استفاده از محل تسهیلات تبصره ( ۱۶) خریداری کند‌. درصورت فرآوری بلوط، مواد اولیه تامین و زنجیره ارزش راهبردی آن در استان تکمیل می شود.

وی بیان داشت: به موازات پیشرفت این طرح، مراکز علمی از نظر آزمایشگاهی موارد استفاده بلوط را مورد بررسی و بعنوان یک طرح تحقیقاتی اثرات بیولوژیکی آن مشخص و نتایج آن اعلام کنند.

وی تاکید کرد: کمبود سالن در شهرستان‌ها برای فرآوری نداریم در ابتدا نیازمند ایجاد یک الگو و نیاز به خرید چندین دستگاه برای فرآوری داریم و باید الگویی مشخص ایجاد و براساس آن الگو عمل کنیم.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه یافته‌های علمی برای فرآوری بلوط طرح را پایداری و تحکیم می بخشد، گفت: 
این طرح در ابتدا بصورت پایلوت اجرا شود و موازات پیشرفت طرح مطالعات علمی نیز انجام می شود.

🗓️ | دوشنبه  ۲۹ خردادماه ۱۴۰۲ 
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است