استانداری ایلام

استاندار ایلام در همایش ملی روز اصناف:

اصناف نقشی مهمی در توسعه‌ی اقتصاد کشور دارند/ نقش اصناف در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، هشت سال جنگ تحمیلی، کمک‌های مومنانه در ایام کرونا و عدم همراهی با اغتشاش‌گران بی‌بدیل بود

اصناف نقشی مهمی در توسعه‌ی اقتصاد کشور دارند/ نقش اصناف در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، هشت سال جنگ تحمیلی، کمک‌های مومنانه در ایام کرونا و عدم همراهی با اغتشاش‌گران بی‌بدیل بود

اصناف ریشه در تاریخ دارند ......

استاندار ایلام در همایش ملی روز اصناف:
❑اصناف نقشی مهمی در توسعه‌ی اقتصاد کشور دارند/ نقش اصناف در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، هشت سال جنگ تحمیلی، کمک‌های مومنانه در ایام کرونا و عدم همراهی با اغتشاش‌گران بی‌بدیل بود/ همکاری اصناف با دولت قابل تقدیر است/اصناف در بهبود ۷ رتبه‌ای نرخ تورم ایلام سهیم بودند 

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز شنبه ۳ تیرماه در همایش روز اصناف ضمن تبریک این روز به اصناف و بازاریان و  یاد و خاطره‌ی شهدا، امام‌خمینی(ره) و آرزوی سلامتی برای مقام معظم‌رهبری، گفت: اصناف ریشه در تاریخ دارند، وقتی به تاریخ و تمدن اسلامی و تاریخ قرون وسطی رجوع می‌کنیم متوجه‌ی نقش تعیین‌کننده‌ی این نهاد مدنی پر‌قدرت در جامعه می‌شویم.

وی با بیان این‌که اصناف نقشی مهمی در توسعه‌ی اقتصاد کشور دارند و اقتصاد کشور دست بازاریان است، افزود: بازار در گذشته محل و مامنی برای تجارت، کسب سواد و فراگیری علوم دینی بوده و در گذشته بسیاری از  مشکلات مردم به دلیل نبود نظمیه در بازار حل و فصل می‌شد.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: بازار  یک محل و مامن و  به‌عنوان یک مرجع برای مردم در طی سالیان متمادی اعتمادآفرینی کرده و امروز بازاریان با کمک انجمن‌های صنفی روز به روز تقویت می‌شوند.

وی به نقش مهم بازاریان در شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: بازاریان در زمان طاغوت با تحصن‌ها و تعطیلی مغازهای خود رژیم پهلوی را مغلوب کردند و در شکل‌گیری نظام اسلامی  نقش خود را به خوبی ایفا کردند که این نشان‌گر تعهد اجتماعی، اخلاقی و دینی بازاریان است.

استاندار ایلام همچنین به نقش بازاریان در هشت سال جنگ تحمیلی با رژیم بعث اشاره و یادآور شد: اصناف در جنگ تحمیلی هم‌چون دوران حکومت طاغوت در جنگ حق علیه باطل حضور یافتند.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام با بیان اینکه اصناف و بازاریان در خرید اقلام بهداشتی و دارویی برای بیماران کرونایی و ایام اغتشاشات نقش‌آفرینی کردند، گفت: علاوه بر کمک‌رسانی این عزیزان در بحث شیوع کرونا، بازاریان با بی‌توجهی به فراخوان‌ رسانه‌های معاند بار دیگر  فتنه‌های دشمن را خنثی کردند.

دکتر بهرام‌نیا با بیان این‌که نرخ تورم در ایلام ۷ پله بهبود یافته است، افزود: بُعد مسافت و نبود برخی زیرساخت‌ها در افزایش نرخ تورم بسیار موثر است و پس از سال‌ها که استان ایلام همواره نگین تورم کشور بود رتبه‌ی این استان ۷ پله بهبود یافت که در این راستا بازاریان و اصناف بسیار موثر بودند.
 
وی با تقدیر از همکاری اصناف با دولت، گفت: همکاری اصناف با دولت قابل تقدیر است، هرگاه به هر میزان کار را به مردم واگذار کردیم به همان اندازه توفیقات و موفقیت حاصل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز شنبه ۳ تیرماه در همایش روز ملی اصناف گفت: انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر به‌عنوان یک مطالبه‌ی عمومی مردم که جزو حقوق شهروندی بوده در دستور کار قرار دارد و مکانی برای جانمایی این اصناف هم مشخص شده است.

وی با اشاره به بحث پرداخت مالیات در استان، افزود: مالیات پرداخت شده دوباره به استان باز می‌گردد، سال گذشته از قِبل آلایندگی‌ها و ارزش افزوده  ۲۴۰ میلیارد تومان بین شهرداری‌های، دهیاری‌ها، مراکز بهداشت و درمان و امور  عشایری توزیع شد.

استاندار ایلام خواستار همراهی و تعامل بانک‌ها با اصناف و بازاریان شد و تاکید کرد: بانک‌های استان یاریگر اصناف و بازاریان برای توسعه‌ی اقتصاد استان باشند تا بتوانیم شاهد رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان باشیم.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام ضمن اشاره به انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب کشور به ایلام پس از سال‌ها، گفت:  از مجموع ۱۴۰ هزار  بشکه تولید نفت غرب کشور، حدود ۱۳۵ هزار بشکه نفت تولیدی مربوط به استان ایلام است ولی پرونده‌ی مالیاتی در کرمانشاه بود که با حاکم شدن فضای همدلی و همراهی در استان پس از ۴۰ سال، این پرونده و ۱۳ پرونده‌ی مالیاتی دیگر  به استان ایلام برگشت داده شد که سالیانه مبلغ قابل توجه‌ای از عایدات انتقال پرونده ی مالیاتی وارد استان می‌شود.

وی با اشاره به میزان تسهیلات جذب شده دراستان، افزود: اعتبارات مصوب تسهیلات تبصره‌ی ۱۸ در سال گذشته ۷۳۰ میلیارد تومان بوده که این میزان به یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان رسید که ۳۰۰ میلیارد تومان بیشتر از اعتبارات مصوب استان بوده است. همچنین میانگین پرداخت اعتبارات تبصره‌ی(۱۶)  در کشور ۱۹.۵، اما ایلام با ۳۵ درصد بالاتر از میانگین کشور بود.

دکتر بهرام‌نیا با اشاره به احداث میدان میوه و تره‌بار در شهر ایلام، یادآور شد: با کمک و همراهی همه، زمین این مجموعه با پیگیری‌های انجام شده و هزینه‌ی احداث برآورد و  سرمایه‌گذار پای کار آمدند و پس از بهره‌برداری در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

استاندار ایلام به موضوع کشتارگاه دام ایلام اشاره کرد و افزود: پرونده‌ی کشتارگاه دام ایلام طبق  قانون در حال انجام است.

وی در پایان با اشاره به دستاوردهای استان در حوزه ‌های مختلف، گفت: ایلام سال گذشته در بحث اشتغال رتبه‌ی نخست کشور و از نظر کاهش نرخ بیکاری، رتبه‌ی دوم کشور را کسب کرد؛ سال ۱۴۰۱ تعهد اشتغال ایلام ۶ هزار و ۶۷۱ شغل بود که ۱۷ هزار و ۷۸۶ شغل در این استان ایجاد شد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است