استانداری ایلام

پیام استاندار ایلام به مناسبت هفته‌ی عفاف و حجاب

استاندار ایلام به مناسبت هفته‌ی عفاف و حجاب پیامی صادر کرد

استاندار ایلام به مناسبت هفته‌ی عفاف و حجاب پیامی صادر کرد

✍️ پیام استاندار ایلام به مناسبت هفته‌ی عفاف و حجاب

🔹 استاندار ایلام به مناسبت هفته‌ی عفاف و حجاب پیامی صادر کرد

📲| به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام متن پیام دکتر حسن بهرام‌نیا به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
«يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا»
ای پیامبر به زنان و دختران خود و به زنان مؤمن بگو روسری‌های بلند بر خود بیفکنند، این عمل مناسب‌تر است، تا (به عفت و پاکدامنی) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند و خداوند آمرزنده‌ی مهربان است. [سوره‌ی احزاب آیه ۵۹]

۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ خاطره‌ی تاریخی ملت ما و روزی که زنان و مردان این سرزمین در لغو کشف حجاب، الگوی حجاب و عفاف را با خون خود توشیح کردند. بی‌تردید قیام مسجد گوهرشاد ناظر بر اجماع عمومی مردم فهیم ما و یک نظام ارزشی درباره‌ی سبک زندگی متناسب با آموزه‌های دین مبین اسلام در موضوع حجاب بود.

بیست و یکم تیرماه، روز ملی عفاف و حجاب و روز نکوداشت یکی از ارزش‌های بزرگ اسلامی و ایرانی ماست. میراث ارزشمند معنوی که با جانفشانی و مجاهدت مردان و زنانی مؤمن و خستگی‌ناپذیر به زمان و عصر ما رسیده است و پاسداشت آن وظیفه‌ی تاریخی دیگری است که همت و تلاش آحاد جامعه را می‌طلبد.

بی‌شک حجاب از ارزنده‌ترین نمادهای فرهنگی - اجتماعی در تمدن ایرانی - اسلامی است که پیشینه‌ی آن به قبل از ورود اسلام می‌رسد، اما در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و منتهای ارزش و اعتبار خود می‌رسد.

عفاف و حجاب به عنوان دو ارزش در جامعه‌ی بشری، اصل‌هایی جدایی ناپذیرند که بدون یکدیگر معنای حقیقی و اصیل خود را از دست می‌دهند.

حفظ عفاف و حجاب، خط مقدم ارزش‌هاست و همواره یکی از حربه‌های دشمن برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اشاعه‌ی بی‌حجابی، بی‌حیایی، فساد و گناه در جامعه است که البته همیشه در توطئه‌های خود ناکام مانده است. 

تاریخ گواهی می‌دهد، همان‌طور که مردم متدین و مومن ایران، در زمان رضاخان برای حفظ حجاب و عفاف به میدان آمدند و شهید دادند، امروز نیز مردم مومن و ولایت‌مدار ایران‌اسلامی برای حفظ عفاف و حجاب که خط مقدم ارزش‌هاست، تا پای جان ایستادگی می‌کنند و از ارزش‌های دینی، صیانت و حفاظت خواهند کرد.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدای راه عفاف و حجاب، فرا رسیدن این هفته‌ی مبارک را به تمامی بانوان شریفه و مؤمنه‌ و همه‌ی آحاد مردم استان ایلام، تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوارم همه‌ی ما با تأسی از رهنمود‌های حکیمانه‌ی مقام معظم‌رهبری(مدظله‌العالی) در اشاعه‌ی فرهنگ صحیح عفاف و حجاب در جامعه، سلامت رفتار و کردار جوانان این مرز و بوم و نیز صیانت از حریم خانواده گام‌های مؤثری برداریم.

حسن بهرام‌نیا
استاندار ایلام

🗓️ | دوشنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است