استانداری ایلام

استاندار ایلام

استکبار جهانی با بیش از ۲۰۰۰ شبکه‌ی معاند درصدد خدشه به نظام مقدس جمهوری اسلامی است/ صدا و سیما در راستای امیدآفرینی و وحدت، نقش‌آفرین است

استکبار جهانی با بیش از ۲۰۰۰ شبکه‌ی معاند درصدد خدشه به نظام مقدس جمهوری اسلامی است/ صدا و سیما در راستای امیدآفرینی و وحدت، نقش‌آفرین است

استاندار ایلام:
❑‌استکبار جهانی با بیش از ۲۰۰۰ شبکه‌ی معاند درصدد خدشه به نظام مقدس جمهوری اسلامی است/ صدا و سیما در راستای امیدآفرینی و وحدت، نقش‌آفرین است/ با توجه به در پیش رو بودن اربعین‌حسینی، صدا و سیمای مرکز ایلام همه جانبه وارد عمل شود 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز چهارشنبه ۲۸ تیرماه در آئین تکریم و معارفه‌ی مدیران کل صدا و سیمای مرکز ایلام با تسلیت ایام ماه عزای سرور و سالار شهیدان گفت: امام حسین(ع) برای احیای معروف‌ها قیام کرد و در همین راه هم به شهادت رسید؛ در واقع رسالت قیام امام حسین(ع) اقامه‌ی نماز و اشاعه معروف‌ها بود.

وی با اشاره به این‌که رسانه، امروز حرف اول را در دنیا می‌زند، اظهار کرد: جنگ امروز، جنگ رسانه است، به واسطه‌ی همین حساسیت و رسالت سنگین و حسب قانون اساسی، رئیس این سازمان توسط رهبر فرزانه‌ی انقلاب منصوب می‌شود و سه قوه نیز به‌صورت راهبردی بر عملکرد این سازمان نظارت می‌کنند و این گویای این است که صدا و سیما نقشی پر قدرت و وظیفه‌ای فرا قوه‌ای بر عهده دارد.

دکتر بهرام‌نیا افزود: صدا و سیما حافظ هویت اسلامی مردم است و این هویت برگرفته از هویت دینی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است که مجموع این موارد هویت ملی مردم عزیز ایران را شکل می‌دهد، لذا از رسالت‌های صدا و سیما حفظ این هویت است.

استاندار ایلام با بیان این‌که دنیای استکبار با بیش از  دو هزار رسانه‌ی قوی و نابرابر به جنگ جمهوری اسلامی برخاسته است، ادامه داد: هدف این رسانه‌ها، وارونه جلوه دادن دستاوردهای نظام در همه‌ی ابعاد نظامی، پزشکی، هسته‌ای و سایر است و از این جهت صدا و سیما رسالت سنگینی را بر عهده دارد و رسانه‌ی ملی یک امانت ملی به دست شما عزیزان است.

نماینده‌ی عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان ایلام در عرصه‌های مختلف گفت: ایلام از یک شرایط ویژه‌ای برخوردار است و ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک با سه استان هم‌جوار دارد که به یک فرصت برای استان به خصوص امنیت پایدار تبدیل شده است. 

دکتر بهرام‌نیا تصریح کرد: همه‌ی اقوام و متناسب با ۱۲ شهرستان، باید در صدا و سیما دیده شود و قومیت و قبیله‌گری در استان نباید محلی از اعراب داشته باشد و عدالت‌محوری باید رعایت شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همسایگی با سه استان هم‌جوار کشور عراق باعث شده است که بیشترین زائران به از استان ایلام به عتبات عالیات مشرف شوند و همه ساله خیل عظیمی از زائران از مرز مهران تردد می‌کنند که برگرفته از دوران دفاع مقدس است، همان‌طور که این مردم علاوه بر این‌که در خط مقدم نقش‌آفرینی کردند، میزبان رزمندگان هم بودند. 

دکتر بهرام‌نیا بیان کرد: باید با برنامه‌های خوب در راستای معرفت‌افزایی و پوشش خبری خوب این حماسه و آن‌چه که نیاز زائران است، حرکت کنیم، حتی از این فرصت باید در جهت اقتصاد استان هم استفاده کرد.

استاندار ایلام تاکید کرد: امید است صدا و سیمای استان با امیدآفرینی در راستای خنثی‌سازی هجمه‌ها که رهبر فرزانه‌ی انقلاب از آن به‌عنوان ناتوی فرهنگی یاد کرده‌اند، تلاش مضاعف داشته باشد و برنامه‌های متنوعی را در دستور کار قرار دهد، ضروری است با توجه به در پیش رو بودن اربعین‌حسینی، صدا و سیمای استان به‌صورت همه‌جانبه وارد عمل شود و نیازهای زائران را در همه‌ی ابعاد از جمله راه، بهداشت، درمان و سایر موضوعات اطلاع‌رسانی کند.

نماینده‌ی عالی دولت در استان عنوان کرد: ستاد اربعین‌حسینی استان، سال گذشته به خوبی پای کار آمد و اقدامات بزرگی صورت گرفت، ظرف ۹ ماه ۲۰ کیلومتر راه جدید چهارخطه ایجاد و برای اولین بار جاده‌ی ایلام - مهران دوطرفه شد.

رئیس ستاد اربعین‌حسینی استان اضافه کرد: همچنین ۶۵ هکتار برای پارکینگ خودروهای سواری با ظرفیت پارک ۱۰۰ هزار خودرو فراهم شد، مشکلات مربوط به تامین آب و فاضلاب برطرف و میزان ماندگاری زائران در پایانه‌ی برکت به حداقل رسید که همه‌ی این اقدامات نتیجه‌ی هم‌دلی بود.

وی با بیان این‌که تحول عظیمی در حوزه‌ی زیرساخت‌های اربعین و معنویت‌افزایی استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر ۶۵ هکتار پارکینگ قبلی، ۲۵ هکتار پارکینگ جدید ایجاد شد و میزان پارک خودرو برای اربعین امسال به حدود ۱۴۰ هزار خودرو ارتقا پیدا کرد تا مردم بتوانند با وسیله‌ی نقلیه‌ی شخصی در مرز مهران حضور پیدا کنند. علاوه بر این، سال گذشته ۵۲۰ روحانی در راستای تقویت معرفت‌افزایی و برپایی نماز جماعت در موکب‌ها فعالیت داشتند که قابل تقدیر است؛ لذا صدا و سیمای مرکز ایلام این اقدامات را رسانه‌ای و در کنار آن با نگاه امیدآفرینی کاستی‌ها را با هم منعکس کند.

وی ادامه داد: صدا و سیما با توجه به گسترش فضای مجازی کار سختی در پیش دارد، استفاده از ظرفیت فضای مجازی استان باعث شد تا ایلام در سطح کشور در ایام نوروز به‌عنوان یکی از استان‌های پراقامت و مسافر‌پذیر شناخته شود. لذا صدا و سیمای استان در معرفی این ظرفیت‌ها می‌تواند موثر واقع شود، هم‌زمان که نقش مهمی در وحدت و انسجام و امیدآفرینی دارد.

استاندار ایلام در پایان سخنانش گفت: از تلاش‌ها و زحمات آقای بازوند طی این مدت قدردانی می‌کنم و برای آقای بهرام که از تجربیات و توانمندی خوبی برخوردار هستند آرزوی موفقیت دارم.

🗓️  چهارشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است