استانداری ایلام

توصیه وزیر کشور به زوار؛

به‌منظور برنامه‌ریزی منسجم برای تسهیل ترددها در اربعین، زوار حتی‌الامکان مرز انتخابی در سامانه سماح برای ورود به عراق را تغییر ندهند

به‌منظور برنامه‌ریزی منسجم برای تسهیل ترددها در اربعین، زوار حتی‌الامکان مرز انتخابی در سامانه سماح برای ورود به عراق را تغییر ندهند

توصیه وزیر کشور به زوار؛
⭕️به‌منظور برنامه‌ریزی منسجم برای تسهیل ترددها در اربعین، زوار حتی‌الامکان مرز انتخابی در سامانه سماح برای ورود به عراق را تغییر ندهند 


وزیر کشور در جمع خبرنگاران:
❑‌ گذرنامه جدیدی بین ۲ کشور ایران و عراق با عنوان اختصاصی «زیارت اربعین» تصویب شده است/ ۶ مرز برای تردد زوار در ایام اربعین حسینی و یک‌ مرز هم برای انتقال مواکب در نظر گرفته شده است/ در حوزه راه ‌های استان ایلام اقدامات خوبی انجام گرفته است

📲|به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام دکتر احمد وحیدی وزیر کشور روز دوشنبه ۹ مرداد ماه ۱۴۰۲ پس از بازدید از زیرساخت‌های مرزی مهران و شرکت در نشست مشترک با وزیر کشور عراق با محوریت اربعین در جمع خبرنگاران گفت: توسعه پارکینگ ها، محوطه پایانه مرزی مهران ، سایبان‌ها، مه پاش ها و افزایش درب‌های خروجی پایانه جهت سهولت در تردد زوار و افزایش سرویس‌های بهداشتی و مراکز خدماتی از جمله اقدامات انجام شده در مرز مهران است.

وی افزود: گذرنامه جدیدی بین ۲ کشور ایران و عراق با عنوان اختصاصی زیارت اربعین تصویب شده است.

وزیر کشور ادامه داد: در مجموع ۶ مرز برای تردد زوار در ایام اربعین حسینی پیش بینی شده و یک‌ مرز هم برای انتقال حمل و نقل و مواکب در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص وضعیت جابجایی زوار نیز یادآور شد: برنامه ریزی‌های لازم برای جابجایی زائران وزارت راه و شهرسازی انجام شده است و در این خصوص تا حدودی با کمبود اتوبوس مواجه هستیم که امیدواریم با خودروهای شخصی زائران این مهم جبران شود اما در این خصوص اطلاع‌رسانی کامل انجام می شود.

دکتر وحیدی اضافه کرد: برنامه پیش‌بینی متمرکزی نیز توسط سازمان هواپیمایی برای سفرهای هوایی ایام اربعین در نظر گرفته شده و نزدیک به هزار پرواز برای فرودگاه نجف و بغداد تعیین شده است.

وزیر کشور گفت: هماهنگی‌های خوبی از سوی دو طرف در جهت ورود و خروج زائران، حمل و نقل و تسهیلات رفاهی و خدماتی مورد نیاز صورت گرفته است‌ که امیدواریم اربعین امسال نیز همانند سال های گذشته با شکوه خاصی برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت‌های اربعین در استان ایلام افزود: در  حوزه راه ‌های استان ایلام اقدامات خوبی انجام گرفته بطوریکه در مسیر ایلام - مهران احداث ۲ تونل در دست اقدام است که یکی از این تونل ها در مراحل پایانی و دیگری نیز امکان تردد در آن برقرار است.

دکتر وحیدی تاکید کرد: توصیه می‌کنیم زوار مرزی را که انتخاب و در سامانه سماح ثبت نام می کنند ، حتی الامکان عوض نکنند تا آمار جمعیتی تردد از مرزها مشخص و برنامه ریزی های لازم‌ جهت سهولت در تردد انجام گیرد.


🗓️  دوشنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است