استانداری ایلام

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خبر داد:

استقرار ۳ فروند بالگرد برای امدادرسانی و خدمات دهی به زوار در مهران/

استقرار ۳ فروند بالگرد برای امدادرسانی و خدمات دهی به زوار در مهران/

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خبر داد:
❑‌استقرار ۳ فروند بالگرد برای امدادرسانی و خدمات دهی به زوار در مهران/ کار امداد و نجات و خدمات‌دهی به زوار در ایام اربعین با استقرار تعداد ۲۸ پایگاه امداد و نجات، ۶ تیم واکنش سریع، ۳تیم موتوری، ۱۲۰ دستگاه آمبولانس و ۱۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس و با ایجاد ۴ ایستگاه بیمارستانی انجام می شود

❑‌معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از استقرار ۳ فروند بالگرد در مرز مهران در راستای خدمات دهی و امدادرسانی به زوار در ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: ۲۸ پایگاه امداد و نجات در مسیر های منتهی به مرز مهران برای خدمات رسانی به زوار فعال هستند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، مهندس  سعید هژبری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام، بر آمادگی کامل اعضای ستاد مدیریت بحران استان و شهرستانها در آستانه برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی در استان ایلام بعنوان دروازه اعتبات عالیات تاکید کرد.

وی با بیان اینکه همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و عضو ستاد بحران استان در ایام اربعین حسینی باید در حالت آماده باش کامل باشند، تصریح کرد: مهم ترین موضوع ما در ایام اربعین پیش رو، تامین آب به هنگام و خنک برای زوار ، مدیریت و کنترل سفر و ترافیک جاده ها، جلوگیری از ازدحام جمعیت در مرز مهران و تسهیل در تردد زوار است.

هژبری در بخش دیگری از سخنان خود به مدیریت مصرف آب شرب و برق و رفع مشکلات موجود در این زمینه در شهر ایلام اشاره کرد و گفت: نحوه مصرف آب و برق باید در بین مردم بعنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از مدیران عامل آبفا و شرکت توزیع برق خواست با جدیت با متخلفین و انشعابات غیر مجاز برخورد نمایند و در این خصوص از ظرفیت دستگاه قضا کمک گرفته شود.

وی بیان کرد: کار امداد و نجات و خدمات‌دهی به زوار در ایام اربعین حسینی با استقرار تعداد ۲۸ پایگاه امداد و نجات، ۶ تیم واکنش سریع، ۳تیم موتوری، ۳ فروند بالگرد، ۱۲۰ دستگاه آمبولانس و ۱۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس و با ایجاد ۴ ایستگاه بیمارستانی و درمانگاه در مهران و در طول مسیر های تردد زوار به مرز مهران انجام می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام نیز در این جلسه، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل امهال تسهیلات از محل بند «د» ماده ۱۶ کشاورزان گفت: مبلغ اعلام شده برای امهال تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده ناشی از حوادث طبیعی نظیر سیل و خشکسالی بسیار کم و جوابگوی درخواست‌های امهال نیست که در این راستا با مکاتبه استاندار به مرکز خواستار افزایش و تخصیص اعتبار مورد نیاز شده ایم.

مجید بیگلریان از دستگاه‌های عضو ستاد و کارگروه امداد و نجات جمعیت هلال احمر خواست ضمن بررسی وضعیت جانمایی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در راهپیمایی اربعین، آمادگی کامل و استفاده از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در جهت هماهنگی، پیشگیری و کاهش خطر در راهپیمایی اربعین امسال را داشته باشند.

وی ضمن اعلام آماده‌باش کامل به تمامی دستگاه‌های اجرایی، عضو ستاد، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی از ابتدا تا انتهای مسیر حرکت زوار در استان به‌منظور پیشگیری و کاهش هرگونه مخاطره احتمالی برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) تمهیدات لازم بعمل آورند.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام از دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله ادارات آب و برق و سوخت، مخابرات، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اورژانس، هلال احمر خواست که در جهت خدمات رسانی به زائرین ضمن احصا نیازمندیها و مصوبات ستاد اربعین حسینی برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.

🗓️  پنجشنبه  ۲۶ مردادماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است