استانداری ایلام

استاندار ایلام:

اربعین یک نهضت تمدن‌ساز است/ استان ایلام و مرز مهران گرانیگاه اربعین است

اربعین یک نهضت تمدن‌ساز است/ استان ایلام و مرز مهران گرانیگاه اربعین است

استاندار ایلام:
❑‌اربعین یک نهضت تمدن‌ساز است/ استان ایلام و مرز مهران گرانیگاه اربعین است/ در کمتر از دو سال ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت های اربعین در ایلام هزینه شد که بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ در حوزه راهها بود

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز جمعه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام با انجمن علمی بین‌المللی اربعین در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: اربعین یک حرکت تمدن‌ساز است و امروز این حرکت عظیم مردمی به یک فرهنگ تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: راهپیمایی اربعین نماد ارزش ژئوپولتیکی شیعه است و ماهیت شیعیان ما در سراسر گیتی به گونه‌ای شده که قدرت‌های جهانی بدون در نظر گرفتن مسلمانان نمی‌توانند تصمیم‌گیری کنند و به غیر از این محلی از اعراب نخواهد داشت.

دکتر بهرام‌نیا افزود: این موقعیت در طول چهار دهه و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به وجود آمده و نه تنها برای شیعه، بلکه برای جهان اسلام هم از اهمیت والایی برخوردار است.

وی استان ایلام و مرز مهران را گرانیگاه اربعین عنوان کرد و ادامه داد: در ارتباط با توسعه زیرساخت‌ها در طی کمتر از دو سال مبلغ ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شد که بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ در حوزه زیرساختی و راه‌ها هزینه شده است.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با قدردانی از انجمن علمی اربعین و اندیشکده مطالعات راهبردی اربعین گفت: این عزیزان در راستای هم‌افزایی این انجمن، سال‌ها زحمت متحمل زحمت شده و امیدواریم به گونه‌ای هم‌افزایی صورت گیرد تا در اجرای کارهای فرهنگی، تاثیرگذاری خود را نشان دهد.

وی شناخت امام حسین(ع) را زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) بیان کرد و افزود: یکی از مهمترین مطالبات در حوزه اربعین، تقویت معرفت افزایی است که دولت در این راستا ایفای نقش کرده و امروز اربعین را بعنوان یک اربعین مردمی ابلاغ کرده به‌گونه‌ای که همه امورات فرهنگی بر عهده مواکب مردمی است و تنها زیرساخت ها و امنیت بر عهده دولت است.


دکتر بهرام‌نیا اضافه کرد: با نصب‌العین قرار دادن فرهنگ اربعین بعنوان نمادی که الهام بخش برای سایر امورات است، باید فعالیت‌ها شروع شود تا در قالب فرهنگ اربعین وضعیت اقتصاد و فرهنگ ارتقاء پیدا کند و این نیازمند کمک و استمداد از نخبگان علمی است.

وی با تأکید بر استمرار فعالیت این انجمن در استان تاکید کرد: این ارتباط باید تداوم داشته باشد و استان نیز آمادگی دارد  از هم اکنون، محلی مناسب برای این عنوان در استان ایجاد شود تا این ارتباط در راستای تقویت معرفت‌افزایی و ارتقا حوزه اقتصاد و فرهنگ برقرار بماند. 

لازم به ذکر است، رویداد بزرگ معنوی «مهران، دروازه آسمان» به همت شورای فرهنگ عمومی استان، استانداری ایلام، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دانشگاه ایلام و دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دستگاه‌های اجرایی با فعالیت انجمن علمی و اندیشکده مطالعات راهبردی اربعین از امروز به مدت دو روز در استان ادامه خواهد داشت؛ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم، دبیر جامعه ایمانی مشعر، مشاور وزیر علوم و دبیر ستاد تحول دولت، معاون اجتماعی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، معاون پارلمانی معاونت علمی ریاست جمهوری، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، مدیر مرکز رصد فرهنگی کشور و رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) و رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران در این رویداد حضور دارند.

🗓️ جمعه ۲۷ مردادماه ۱۴۰۲
@ostandari_ilam
             ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام 
🔸اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:
🆔 @IlamProvince_news     :تلگرام
   
🆔 @ostandari_ilam               :ایتا  ‌              

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است