استانداری ایلام

🔴بهره برداری پروژه آبخیزداری بند سنگی ملاتی در ملکشاهی

♦️ پروژه آبخیزداری بند سنگی ملاتی گل گل و مهر و اما شهرستان ملکشاهی با حضور مدیرکل مدیریت بحران ، مدیرکل منابع طبیعی استان ، فرماندار شهرستان ملکشاهی و جمعی از مدیران محلی به بهره برداری رسید

♦️ پروژه آبخیزداری بند سنگی ملاتی  گل گل و مهر و اما شهرستان ملکشاهی با حضور مدیرکل مدیریت بحران ، مدیرکل منابع طبیعی استان ، فرماندار شهرستان ملکشاهی و جمعی از مدیران محلی به بهره برداری رسید


🔴بهره برداری پروژه آبخیزداری بند سنگی ملاتی در ملکشاهی

♦️ پروژه آبخیزداری بند سنگی ملاتی  گل گل و مهر و اما شهرستان ملکشاهی با حضور مدیرکل مدیریت بحران ، مدیرکل منابع طبیعی استان ، فرماندار شهرستان ملکشاهی و جمعی از مدیران محلی به بهره برداری رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام اظهار داشت :  طرح بند سنگی ملاتی که در حدفاصل روستای گل گل ،  مهر و منطقه اما  احداث شده با اعتبار مصوب  بیش از ۳۳  میلیارد ریال با حجم کار ۲۰۶۳ مترمکعب و با حجم آبگیری مخزن ۳۰۰۰۰ مترمکعب  به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: تاکنون در اجرای پروژه‌های آبخیزداری در این شهرستان اقدامات چشمگیری انجام شده و هم اکنون مطالعات طرح های جدیدی در بخش آبخیزداری در این شهرستان در دست اقدام است.

پیزادیان عنوان کرد: کنترل رسوب، کاهش خسارت ناشی از سیلاب، حفاظت از آب و خاک، جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش خسارت ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی، بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستائیان، بالابردن ارزش تفرجگاهی مناطق زیر پوشش از جمله هدف‌های اجرای پروژه‌های آبخیزداری است.
 
مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام نیز گفت : احداث اینگونه بندهای سنگی ملاتی علاوه بر اینکه نقش بسزایی در مهار سیلابها و جلوگیری از خسارت‌های مالی و جانی می شود باعث ذخیره آب در سازه های آبخیز داری برای غنی شدن سفره های زیر زمینی، مراتع و تامین آب کشاورزی مردم منطقه مفید است.

دکتر بیگلریان  اضافه کرد: تقویت سفره های زیرزمینی، پیشگیری از فرسایش خاک و کاهش خسارت های سیلاب از مزایای احداث اینگونه طرح های آبخیزداری است.

مدیرکل مدیریت بحران  عنوان کرد: سازه های آبخیزداری در سطح استان ویژه دره ارغوان شهر ایلام که نمونه بارز این گونه طرح هاست  باعث می شود تا حجم وسیعی از سیلاب ناشی از بارش های شدید  و رسوبات ناشی از شستن خاک با باران را در خود نگه دارد

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است