استانداری ایلام

استاندار ایلام در آیین تجلیل از موکب‌داران و خادمان اباعبدالله‌الحسین ( ع):

کنگره اربعین تجلی فرهنگ عاشوراست/کنگره عظیم اربعین نگاه کشور را به سمت ایلام معطوف کرد/

کنگره اربعین تجلی فرهنگ عاشوراست/کنگره عظیم اربعین نگاه کشور را به سمت ایلام معطوف کرد/

⭕️رضایت مقام معظم رهبری، بهترین پاداش برای دست‌اندرکاران کنگره اربعین است 


استاندار ایلام در آیین تجلیل از موکب‌داران و خادمان اباعبدالله‌الحسین ( ع):
❑‌ کنگره اربعین تجلی فرهنگ عاشوراست/کنگره عظیم اربعین نگاه کشور را به سمت ایلام معطوف کرد/ موکب‌داران و خادمان اباعبدالله الحسین‌( ع) با عشق خدمت به زوار خلق حماسه کر‌دند/ فعالیت عمرانی برای ایجاد شهرک اربعین از امروز آغاز می‌شود/ نیروی‌های فراجا در اربعین با تمام وجود برای آسایش و امنیت زوار تلاش کردند/ مردم محوری و معرفت‌افزایی از نمودهای بارز اربعین ۱۴۰۲ بود  


📲 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز شنبه ۱۵ مهرماه در آیین تجلیل از موکب‌داران و خادمان اباعبدالله الحسین(ع)، ضمن گرامیداشت هفته فراجا و یاد و خاطره شهدا، گفت: نیروهای فراجا برای امنیت و آرامش مردم خالصانه تلاش کردند و شهدای زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کردند.

وی با اشاره به هفته فراجا، افزود: هفته فراجا یادآور تلاش مجاهدانه و خالصانه سبزپوشانی است که این سبزپوشان در واقع حماسه‌سازان امنیت هستند و برای امنیت مردم از وجود خود گذشتند.

استاندار ایلام  با اشاره به کنگره بزرگ استان ضمن قدردانی از ریاست محترم جمهور، معاون اول رییس جمهور، وزیر کشور، رییس ستاد مرکزی اربعین، معاونین وزیر کشور، همه اعضای ستاد اربعین استان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ائمه جمعه شهرستان‌ها، سپاه، فراجا و مرزبانی فرمانداران، مردم رسانه‌ها و موکب‌داران، گفت: امسال شاهد برگزاری اربعینی باشکوه بودیم و به واسطه کمک همه مردم برای پذیرایی از زوار و مسئولان برای تکمیل زیرساخت‌ها شاهد رضایتمندی زوار عتبات عالیات بودیم.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره فعالیت همه‌جانبه مواکب در اربعین، گفت: امسال ۵۰۰ موکب در این استان به زوار خدمات‌رسانی کردند که  از این تعداد  ۳۴۰ موکب‌ شناسنامه‌دار بودند.

وی ادامه داد: ایلام مقدس است چون قدمگاه سه‌هزار شهید و  امروز پایتخت خادمان اباعبدالله الحسین ( ع) است و هر ساله شاهد تردد بیشترین زوار از مرز مهران هستیم.

استاندار ایلام با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های اربعین به ویژه تکمیل پروژه‌‌های راهسازی این حوزه، گفت: سال‌های گذشته زوار برای رسیدن به مرز مهران از شهر ایلام تا مهران ساعت‌ها  معطل می‌شدند اما در اربعین امسال زوار بدون هیچ ترافیکی و در کمترین زمان ممکن مسیر ایلام به مهران را طی کردند.

دکتر بهرام‌نیا بیان داشت: از برکات اربعین این است که اعتبارات خوبی به استان هدایت شده و شاهد هستیم به واسطه این کنگره، پروژه‌های زیرساختی و ارتباطی استان در حال تکمیل شدن است‌.

وی با اشاره برگزاری باشکوه کنگره اربعین، خاطرنشان کرد: برگزاری باشکوه کنگره اربعین موجب اعلام  رضایت مقام معظم رهبری از برگزاری این کنگره بود که بهترین پاداش برای دست‌اندرکاران کنگره اربعین رضایت ولی امر مسلمین است.

استاندار ایلام با بیان اینکه اربعین نگاه کشور را به سمت ایلام معطوف کرده است، گفت:کنگره اربعین در واقع تجلی فرهنگ عاشوراست.موکب‌داران و خادمان اباعبدالله الحسین ( ع) با عشق به خدمت به زوار خلق حماسه کر‌دند.

وی از آغاز فعالیت عمرانی برای ایجاد شهرک اربعین نیز خبر داد و گفت: طرح  شهرک اربعین تصویب و  طرح جامع آن تدوین شده و فعالیت عمرانی برای این شهرک از امروز آغاز می شود.

استاندار ایلام با اشاره به روایتی از امام صادق ( ع) در خصوص اطعام مومنان، گفت: امام صادق می‌فرماید:« در بحث اطعام مومنان هر کسی مومنی را اطعام دهد هیچ یک از خلق خدا نمی‌تواند ثواب آن  را بشمارد. که فضلیت اطعام زائر امام حسین‌( ع ) بیش از آن است.

وی مردم‌محوری و معرفت‌افزایی را از نمودهای بارز  ۱۴۰۲ عنوان کرد و ادامه داد:   اقامه نمازهای پنج‌گانه در مواکب، تبلیغات محیطی، معرفت‌افزایی و معنویت‌افزایی را در اربعین امسال شاهد بودیم.


🗓 شنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ 
   @ostandari_ilam
                  ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام      
🔸اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:
  🆔 @IlamProvince_news     :تلگرام
  🆔 @ostandari_ilam               :ایتا  ‌  
  🆔  @ostandariilam1              :بله ‌‌

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است