استانداری ایلام

افتتاحیه کارگاه ریسندگی در شهرستان چوار

افتتاحیه کارگاه ریسندگی در شهرستان چوار

افتتاحیه کارگاه ریسندگی در شهرستان چوار

افتتاحیه کارگاه ریسندگی در شهرستان چوار 
 
به مناسبت هفته دفاع مقدس در تاریخ 1402/07/4  با حضور خانم الیاس پوریان و جمعی از مسئولین  استانی و شهرستانی کارگاه ریسندگی در شهرستان چوار استان ایلام  افتتاح گردید. 
در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار و در جهت توانمند سازی و حمایت از آنان ، با همت کارآفرین خبره و با همکاری  مدیریت امور زنان و خانواده استانداری ایلام و نیز مساعدت و همکاری مجموعه قرارگاه سازندگی سپاه امیرالمؤمنین استان، کارگاه نخ‌ریسی برای بانوان سرپرست خانوار در شهرستان چوار  تأسیس و راه‌اندازی گردید .  
مدیرکل امور بانوان و خانواده ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفتند : فعالیت زنان کارآفرین نقش تاثیرگذاری در سلامت اقتصادی واجتماعی جامعه دارد . 
ایشان گفتند :  بستر و شرایط ورود به فضای كسب و كار برای فعالان این عرصه بایستی فراهم شود كه این بستر ازقوانین حمایتی برای زنان كارآفرین آغاز می شود.  كارآفرینی در جوامع ، نه ‌تنها از لحاظ اقتصادی برای آنها سودمند است، بلكه منافع اجتماعی وفرهنگی زیادی برای اقشار مختلف جامعه در 
 پی دارد. 
خانم الیاس پوریان  گفتند: معرفی بانوان كارآفرین به جامعه ، عامل افزایش انگیزه فعالیت و پویایی آنهاست و زنان كارآفرین ایران در بیشتر عرصه ها حضور موثر دارند ولی كمتر معرفی و دیده شده اند. 
مسئولین ذیربط باید مشکلات این زنان و خانواده‌های آنها را بدانند و در جهت توانمندسازی و حمایت از آنان گام های موثرتری  بردارند.  
الیاس پوریان در ادامه این بازدید گفتند : در قالب جلسات آموزشی برای بیش از 100 نفر از بانوان سرپرست خانوار این شهرستان، دوره توجیهی طرح و آموزش چگونگی استفاده از دستگاه‌های نخ‌ریسی برگزار گردیده است و تأسیس این کارگاه در قالب پروژه ملی (از پشم تا فرش) است. مدیریت و راهبری پروژه توسط خانم دکتر فرشته بسطامی در حال اجرا می‌باشد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است