استانداری ایلام

استاندار ایلام

⭕️تحویل ۴۲دستگاه ماشین سبک و سنگین و توزیع  ۱۶ هزار تُن قیر یارانه بین شهرداری‌های استان ...

⭕️تحویل ۴۲دستگاه ماشین سبک و سنگین و توزیع  ۱۶ هزار تُن قیر یارانه بین شهرداری‌های استان ...

⭕️تحویل ۴۲دستگاه ماشین سبک و سنگین و توزیع  ۱۶ هزار تُن قیر یارانه بین شهرداری‌های استان ...

استاندار ایلام:
❑شوراها نتیجه تبلور فکری مردم و از مصادیق بارز مردم‌سالاری دینی هستند/ امسال ۳۰۴ میلیارد تومان در قالب ماده (۵۸) بین شهرداریهای استان توزیع شد/ گام‌های بلندی در راستای توسعه استان برداشته شد/ ایلام در آینده نه‌چندان دور از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود 

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام روز شنبه ۲۹ مهر‌ماه در نشست با اعضای شورای عالی استان با اشاره به واقعه اسفناک کُشتار مردم غزه، ضمن تسلیت این واقعه به مردم، گفت: همگام با سراسر کشور جنایت رژیم غاصب و‌ کودک‌کش صهیونیستی را محکوم می گویم و پیروزی رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت را تبریک عرض می‌کنیم.

وی با تاکید این این نکته که با عنایت خداوند متعال  مردم فلسطین غاصبان را بیرون خواهند راند و به سرزمین خود خواهند رسید، افزود: جنس جنایت و  کُشتار وحشیانه مردم مظلوم غزه از جنس جنایت  چنگیر خان مغول بود که به فضل الهی، نتیجه آن  پیروزی مردم غزه و نظام اسلامی خواهد بود.

وی با اشاره به سوره مبارکه الشرح آیه ۶
(إِنَّ مَعَ العُسرِ يُسرًا)  مسلّماً با هر سختی آسانی است، گفت: قطعا مردم غزه پس از این سختی‌ها و مشقت‌ها به پیروزی خواهند رسید.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به جایگاه شوراها، خاطرنشان کرد: شوراها در توسعه هر بخش، شهرستان و استان موثر هستند و با هم‌افزایی با مدیران و با استفاده از جایگاه حقوقی خود که نماینده مردم هستند می‌توانند در رضایتمندی مردم و  احقای حقوق شهروندان نقش‌آفرین باشند.

وی شوراها را نتیجه تبلور فکری مردم و از مصادیق بارز مردم‌سالاری دینی ذکر کرد و گفت: انتخابات در هر کشور نشانگر این است که مردم آن کشور برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند و در ترسیم آینده خود تعیین‌کننده هستند که در کشور ما به‌عنوان یک کشور اسلامی شاهد انتخابات مجلس خبرگان، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شورای استان، شهرستان و بخش، شهر و روستا در تمامی سطوح هستیم که این از مصادیق بارز مردم‌سالاری دینی است.

استاندار ایلام در ادامه به اشاره به نبود مکان استقرار برای شوراها به مدیرکل امور شهری و شورا‌های  استانداری ایلام ماموریت داد این موضوع را بررسی و پیگیری کند.

دکتر بهرام‌نیا تاکید کرد: با توجه جایگاه حقوقی شورا‌ها و اینکه منتخب مردم هستند مدیران کل استان‌ها با شوراها برای توسعه زیرساخت‌های شهرها و روستاها بیشترین تعامل و همکاری را داشته باشند.

وی با اشاره به اعتبارات حوزه اربعین، گفت: امسال ۳۰۴ میلیارد تومان و سال گذشته ۴۰۵ میلیارد تومان  در قالب ماده (۵۸) بین شهرداری‌های استان توزیع شد.

به گفته دکتر بهرا‌نیا امسال همچنین ۴۲دستگاه ماشین سبک و سنگین به شهرداری‌ها تحویل و ۱۶ هزار تُن قیر یارانه‌ای بین شهرداریها توزیع شده است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با بیان اینکه  تقویت و حمایت از شوراها از اهداف اصلی ما است، تاکید کرد: تهیه بودجه سالیانه، بهنگام و به‌موقع و تشکیل هیات رییسه شوراها بسیار ضروری است.

وی عنوان کرد: گام‌های بلندی در راستای توسعه استان برداشته شد و ایلام در آینده نه‌چندان دور از استان های برخوردار کشور خواهد بود، به لطف خداوند متعال ایلام اکنون شاهراه فرهنگی کشور است.

دکتر بهرام‌نیا گفت: پرونده مالیاتی نقت و گاز کشور پس سالها به استان ایلام انتقال داده شد که امسال ۱۰۰ میلیارد‌تومان طی ۶ ماهه نخست سال از قِبل انتقال این پرونده وارد استان شد که بخش زیادی از  این اعتبار صرف کمک به دهیاری‌ها، زیرساخت راههای عشایری ‌و شهرداری‌ها خواهد شد.

وی اضافه کرد: در کمتر از دوسال ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اربعین در استان هزینه شده که از میزان  ۵ هزار میلیارد تومان صرف تکمیل زیرساخت مسیرهای مواصلاتی  به مهران شد. در این دولت تلاش شد از ظرفیت اربعین برای تغییر سیمای شهری، کمبودها و خلأها در شهرستان‌ها استفاده شود.

وی در پایان به اشاره به برخی از موفقیت‌های استان، گفت: ایلام رتبه‌‌ی نخست کاهش ضریب جینی«بیشترین کاهش فاصله‌ی طبقاتی» در مناطق روستایی و شهری، بهبود ۱۳ پله‌ای نرخ تورم، رتبه‌ی ۹ کشوری در رشد اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه ۵ کشور را کسب کرد.

🗓 شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ 
   @ostandari_ilam
                  ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام      
🔸اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:
  🆔 @IlamProvince_news     :تلگرام
  🆔 @ostandari_ilam               :ایتا  ‌  

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است