استانداری ایلام

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام:

❑ تقویت مراکز اورژانس اجتماعی به‌ویژه در مناطق آسیب‌پذیر استان ضرورت دارد

❑ تقویت مراکز اورژانس اجتماعی به‌ویژه در مناطق آسیب‌پذیر استان ضرورت دارد

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام:
❑ تقویت مراکز اورژانس اجتماعی به‌ویژه در مناطق آسیب‌پذیر استان ضرورت دارد 


📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، محمد سبحان حسنی معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام روز دوشنبه ۱ آبان‌ماه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده و شورای اجتماعی استان با تبریک سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع )، گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم  و مورد تاکید مقام معظم رهبری است که در این راستا باید همه مدیران دستگاه‌های متولی با هم‌افزایی برای این مهم اهتمام داشته و با همه توان بکوشند.

وی با اشاره بیانات اخیر رییس جمهور به‌عنوان رییس شورای اجتماعی کشور در نشست شورای اجتماعی، افزود: آیت‌الله‌رئیسی رییس جمهور در این نشست مباحث مهمی را در خصوص آسیب‌های اجتماعی مطرح کردند که باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه با دقت‌نظر به آن بپردازند و برای رفع دغدغه‌ها تلاش کنند.

حسنی در ادامه بر لزوم تقویت مراکز اورژانس اجتماعی در استان تاکید کرد و گفت: اقدامات انجام شده توسط اداره کل بهزیستی استان در بحث راه‌اندازی مراکز اورژانس اجتماعی قابل قبول است، اما با توجه نیاز استان ضرورت دارد این مراکز به ویژه در مناطق آسیب‌پذیر تقویت شوند.

معاون استاندار ایلام، خواستار استفاده از نظرات هیات‌ اندیشه‌ورز و صاحبنظران در بحث خودکشی شد و بیان داشت: در بحث کاهش میزان خودکشی، نظرات و پیشنهادات صاحبنظران و پژوهشگران این حوزه و استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره راهگشا و تسهیل‌کننده موضوع مداخله‌ در بحث خودکشی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام تاکید کرد: برای کاهش میزان خودکشی و پیامدهای آن باید چاره‌اندیشی کرده و راهکار اتخاذ کنیم و از همه ظرفیت‌های موجود بهره گیریم.

حسنی با اشاره به این موضوع که افرادی‌که در خودکشی ناموفق بودند بسیار آسیب‌پذیر هستند، تصریح کرد: باید دستگاه‌هایی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت داشته و تکلیف دارند  افرادی را که در خودکشی ناموفق بودند به مرکز مشاوره‌ای هدایت کنند.

وی خواستار نهادینه شدن و فرهنگسازی برای مراجعه افراد آسیب‌پذیر در بحث خودکشی به مراکز مشاوره روانشناسی شد و تاکید کرد: برای افرا‌دی‌که اقدام به خودکشی کرده و ناموفق بودند، برای تکرار نشدن این اقدام باید به این مراکز مراجعه کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در این رابطه اضافه کرد: باید به موضوع (مراجعه افراد آسیب‌پذیر به مراکز مشاوره و استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره برای افراد آسیب‌پذیر در بحث خودکشی) پرداخته شود تا افکار عمومی آن را بپذیرد.

براساس این گزارش، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در این نشست تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی در جلسه بعدی در خصوص توسعه مراکز مشاوره‌ای گزارشی از اقدامات انجام شده را ارایه دهند.

گفتنی است  فرماندار چوار و مدیران مرتبط با نشست ضمن گزارشی از اقدامات انجام شده، نکته‌نظرات خود در بحث آسیب‌های اجتماعی مطرح کردند.

🗓 دوشنبه ۱ آبان‌ماه ۱۴۰۲ 
   @ostandari_ilam
                  ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام      
🔸اخبار و رویدادهای استانداری ایلام 

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است