استانداری ایلام

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام:

❑همه در برابر آسيب‌های اجتماعی مسئول هستند

❑همه در برابر آسيب‌های اجتماعی مسئول هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام:
❑همه در برابر آسيب‌های اجتماعی مسئول هستند

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، محمدسبحان حسنی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام روز سه‌شنبه ۱۶ آبان‌ماه در نشست شورای اجتماعی استان که با حضور معاونین فرمانداران ،  بخشداران و کارشناسان شهرستان‌ها برگزار شد، گفت: صرف این‌که ما متوجه آسیب در جامعه باشیم و نگرانی کنیم و گزارش دهیم کافی نیست. امید داشتن و خلق امیدواری در بطن جامعه در شناخت علل و مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: اقتصاد، پایه‌ی همه‌ی مسائل زندگی انسان است و در همه‌ی حوزه‌ها می‌تواند تاثیر‌گذار باشد، اما همه‌ی علت هم نیست، در حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی خصوصا خودکشی، مسائل مالی یک دلیل می‌تواند باشد  وسایر علل را نمی‌توان نادیده گرفت، آن‌ها هم باید بررسی شوند.

معاون استاندار ایلام با تاکید بر این مطلب که همواره باید بر اساس وضعیت موجود برنامه‌ریزی کنیم، بیان داشت: اگر منِ مسئول، برنامه‌ داشته باشم اما آن برنامه با داشته‌هایم تناسب نداشته باشد حتماً آن برنامه‌ها محقق نخواهد شد. باید آن را با منابع اعم از پول، نیروی انسانی، ظرفیت‌های منطقه، مسائل فرهنگی، مباحث امنیتی، تاثیر رسانه و تکنولوژی ببینیم.

حسنی تاکید کرد: همه باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تلاش کنیم لذا افرادی که در جامعه موثر هستند و می‌توانند تاثیرگذار باشند نقش آن‌ها کجاست؟ در موضوع آسیب‌های اجتماعی چقدر واکنش نشان می‌دهند و احساس تکلیف و دین می‌کنند که مداخله‌گر باشند، آیا به موقع مداخله می‌کنند؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: اگر نظارت و حساب‌کشی از دستگاه‌ها نباشد ممکن است که خوب عمل نکنند، صرف این‌که ما متوجه آسیب در جامعه باشیم و نگرانی کنیم و گزارش دهیم کافی نیست، آیا به میزان امکانات، دستگاه و کارشناس به وظیفه‌ی خود عمل می‌کنند، آیا مداخله به موقع انجام می‌شود یا نه؟ هر کس در هر جایی هست به همان میزان مسئول است .

حسنی اضافه کرد: ما باید برای آینده برنامه داشته باشیم، سطح فضای ورزشی، سطح تفریحی را متناسب با وضعیتی که هست توسعه دهیم. ما همیشه نقطه‌ی رضایت برای آینده تعریف نکنیم، نگوییم اگر به این سمت رسیدیم باید احساس رضایت کنم، یعنی منِ نوعی همیشه احساس رضایتم را به آینده موکول می‌کنم و مطمئن باشید وقتی این دیدگاه در جامعه هم تسری پیدا کند رضایت‌مندی که در آینده اتفاق خواهد افتاد هیچ وقت این رضایتمندی در درون شکل نخواهد گرفت، این خیلی مهم است، باید بگوییم من الان قانع هستم و برای وضعیت بهتر تلاش می‌کنم، اما اگر این‌طور نباشد دائم با خود درگیر خواهیم بود.

وی بیان داشت: بخشی را که می‌خواهیم در فضای روانی جامعه مدیریت کنیم مباحث روان‌شناسی و بحث مشاوره است که بالاخره در جاهایی همه‌ی ما نیاز به مشاوره داریم که آن سطح اقناعی در جامعه را برای خود تعریف کنیم که هر آن‌چه که من هستم ماحصل تمام تلاشم است، 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: باید در مدرسه به سبک زندگی ایرانی و اسلامی که مورد تاکید مقام معظم‌رهبری است برای دانش‌آموزان بپردازیم. دانش‌آموزان ما باید بدانند سبک زندگی و سطح توقع چگونه باشد، این‌که اگر فقط سطح معیشت و وضعیت مادی ما بالا برود مشکلات حل خواهد شد، اصلا این‌گونه نیست.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: این‌جا نفت داریم، گاز داریم، جنگل داریم و امکانات هست، به بچه‌هایمان یاد دهیم چطور می‌شود از این امکانات استفاده کرد. امید داشتن و خلق امیدواری در بطن جامعه در شناخت علل و مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاثیر بسزایی دارد، بنابراین ضرورت دارد دستگاه‌ها و مدیران ذی‌ربط با امیدآفرینی در بین افراد بر آثار روانی تشدید کننده‌ی آسیب‌های اجتماعی فائق آیند.

🗓  چهارشنبه ۱۷ آبان‌ماه ۱۴۰۲ 
   @ostandari_ilam
                  ┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
🔹️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام      
🔸اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:
  🆔 @IlamProvince_news     :تلگرام
  🆔 @ostandari_ilam               :ایتا  ‌ 
  🆔  @ostandariilam1          

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است