استانداری ایلام

دکتر علی‌عسگری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس:

❑فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی جزو اهداف راهبردی نظام است

❑فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی جزو اهداف راهبردی نظام است

دکتر علی‌عسگری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس:
❑فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی جزو اهداف راهبردی نظام است

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با تاکید بر این‌که فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی جزو اهداف راهبردی نظام است، ابراز کرد: پتروشیمی یک مزیت نسبی است و جمع آن با پارک و صنایع پایین‌دستی، می‌تواند پدیده‌ی موفقی را در استان ایلام رقم بزند.

📲|به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر علی عسکری روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه در مراسم جانمایی پارک پلی پروپیلن در منطقه‌ی آزاد مهران، با اشاره به راه‌اندازی مجموعه‌ی پتروشیمی ارغوان‌گستر ایلام، اظهار کرد: این شرکت در تولید انواع پلی پروپیلن با گریدهای همو پلیمر، کوپلیمر تصادفی و کوپلیمر بلوک، فعالیت خواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که ایجاد صنایع پایین‌دستی شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر ایلام رابطه مستقیمی با پارک پتروشیمی که امروز در منطقه‌ی آزاد مهران جانمایی شد، دارد، تصریح کرد: راه‌اندازی پارک پلی‌پروپیلن در سفر رییس‌جمهور در دور اول به این استان مورد تاکید قرار گرفته است که بعد از کار کارشناسی و بررسی‌های لازم، منطقه‌ی آزاد مهران برای اجرای این طرح انتخاب شده است.

دکتر علی‌عسگری اضافه کرد: زمین مورد نیاز برای جانمایی پارک پتروشیمی باید دارای ویژگی‌های خاصی از نظر فنی و موقعیتی باشد و به نظر ما منطقه‌ی آزاد مهران که امروز از آن بازدید شد، برای اجرای طرح پارک پلی‌پروپیلن مناسب است.

علی‌عسگری با اشاره به این‌که با رایزنی‌هایی که استاندار ایلام نیز انجام داده مقدمات تامین خورک برای این پارک فراهم شده است، تصریح کرد: مشکلی برای راه‌اندازی این پارک در استان و منطقه‌ی مهران نداریم و مقدمات اجرای این طرح را فراهم خواهیم کرد تا در آینده بتوانیم زمینه‌ی اجرایی شدن آن‌را فراهم کنیم.

وی با عنوان این‌که راه‌اندازی این پارک می‌تواند نقش مهمی در راستای رونق تولید و اشتغال در استان ایلام داشته باشد، تصریح کرد: این پارک در راستای توسعه‌ی صنایع پایین‌دستی پتروشیمی و تکمیل زنجیره‌ی ارزش است که با توجه به تاکیدات مقام معظم‌رهبری و رئیس‌جمهور در راستای فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی، راه‌اندازی پارک پتروشیمی بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با تاکید بر ای‌که فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی جزو اهداف راهبردی نظام است، ابراز کرد: پتروشیمی یک مزیت نسبی است و جمع آن با پارک و صنایع پایین‌دستی، می‌تواند پدیده‌ی موفقی را در استان ایلام رقم بزند.

وی افزود:ان‌شا الله با عزم تیم جدید و با کمک و همکاری استاندار و مسئولان استان، مقدمات عملیات اجرایی پارک پتروشیمی در منطقه‌ی آزاد مهران فراهم شود.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به تاسیس شرکت پارک‌های پتروشیمی با عنوان “افق خلیج فارس” ابراز کرد: تاکنون ۹ پارک در مناطق مختلف از جمله جنوب کشور جانمایی شده است.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است